חיפוש עבודה באמצעות רשתות חברתיות - "מובטל" דרושים

לוח דרושים שמוצא לך עבודה! מודעות דרושים אמיתיות ועדכניות

search-iconמצא עבודה

חיפוש עבודה באמצעות רשתות חברתיות

בעידן הרשתות החברתיות לא מספיק לחפש רק בלוחות דרושים, היום יש למעסיקים כלי איכותי נוסף לאיתור עובדים. המעסיקים יכולים לחפש ולצוד עובדים איכותיים בהתאם לצרכים של הארגון ועל פי הדרישות שלהם.
ידוע שסטטיסטית מרבית מקומות העבודה מעדיפים לגייס עובד חדש בעל זיקה כלשהיא לארגון, מכאן נולדו מבצעים כמו "חבר מביא חבר" / "תגמול כספי עבור איוש משרה בארגון" / וכדומה.

בעידן הרשתות החברתיות, נושא הגיוסים עובר שינוי ומתאים את עצמו לכלי החדש שזמין לכל אחד מאיתנו.

כמה טיפים שלנו, שיעזרו לך לייצר פרופיל נכון ברשתות החברתיות השונות.

כתיבה, ניסוח וטקסטים נוספים
כשכותבים ברשת חייבים לזכור שיש מי שקורא את הדברים, לכן חייבים לשים לב לפרטים כמו ניסוח נכון של משפטים, שגיאות כתיב, בהירות ומיקוד במטרה.
יש צורך להעביר מסר ברור במספר משפטים מצומצם, מי שיקרא את הפרופיל / קורות החיים / הדף שלך חייב להבין אותך ולהחליט על הצעד הבא שלו (להתקשר איתך טלפונית / לשלוח לך מייל / להמליץ עליך למעסיק אחר).

כיוון שלעיתים פרופיל במערכת חברתית יכול להתפרש כמשהו חברתי או סתמי יש צורך להיות ברורים. לכתוב " מחפש עבודה בשיווק ומכירות " בכרטיס / פרופיל יכול להעביר מסר ברור.

המחשה ויזואלית או במילים אחרות ... תמונות
במרבית הרשתות החברתיות יש אפשרות להוסיף לפרופיל תמונה או אפילו אלבום תמונות שלם ומגוון, ככלל אנחנו ממליצים לשים לב לתמונות, הרי תמונה שווה אלף מילים.

מה רואים בתמונות?
רואים את החברים שלך (תראה לי מי חבריך ואגיד לך מי אתה)
רואים את הבית בו אתה חי (סדר וניקיון, ריהוט, סגנון לבוש)
רואים מה אתה אוהב לעשות (על האש בפארק, בילוי בבריכה, לעשן סיגריות)

בקיצור, כמה שיותר תמונות, ככה המעסיק הפוטנציאלי יאפשר לעצמו להסיק מסקנות מתוכן, שים לב לכך שהמסקנות יפעלו לטובתך ולא הפוך ...

מידע שלם
כיוון שהמעסיק יתעניין ויקרא את הפרופיל, יש חשיבות להיקף המידע המוצג. הצגת מידע שלם יעזור למעסיק לקבל החלטה.
מידע חלקי כמו אזכור מקום עבודה אחד בלבד או התייחסות חלקית בלבד לתפקידים במקומות העבודה השונים (כי זה לוקח זמן להכניס הכל למערכות השונות) לא יספק את המעסיק ולא יניע אותו ליצור איתך קשר – מידע מלא יאפשר למעסיק להבין מי אתה ומה עשית ובנוסף לכך גם ישדר למעסיק רצינות.

חשוב לציין (אם ניתן) גם את המטרות שלך, מהו התפקיד אותו אתה מחפש, ניתן להוסיף ולמקד את המטרות גם לסוג חברה (אם יש לך העדפות לחברה גדולה / קטנה) ולהיקף המשרה המתאים לך.

רשתות חברתיות מובילות
כיום יש מגוון רחב של רשתות חברתיות, אין שום מניעה להחזיק חשבון משתמש בכל אחת מהרשתות ולשמור על עדכניות הפרטים שם. רשתות מובילות בהם מעסיקים משתמשים לאיתור מחפשי עבודה:

- פייסבוק (אין צורך להציג אותו, אתר בעל אוריינטציה חברתית)
- קפה-דה-מרקר (רשת חברתית ישראלית של העיתון הכלכלי דה-מרקר)
- לינקד-אין (רשת חברתית בעלת אוריינטציה מקצועית)

לסיכום
פתחו פייסבוק ובינק-אין אישי וידעו את הסביבה שלכם שאתם מחפשים עבודה ... בחלק מהרשתות החברתיות ניתן גם לשלוח קישור לפרופיל או לקורות החיים שלכם שבמערכת.. 

מאמרים אחרונים בתחום חיפוש עבודה

כניסה לחשבון