קורות חיים בגישה שיווקית
- מידע ומאמרים בתחום קורות חיים
עזור/י לחבר/ה למצוא עבודה
חיפוש עבודה יכול להוות מסע ארוך ומתיש הדורש מיומנות, סבלנות ואורך רוח.
מסע החיפושים הזה יכול להתקצר באופן משמעותי אם נלמד להכיר טוב יותר את יתרונותנו ויכולותנו האישיות, אם נלמד להגדיר מטרות בצורה נכונה, אם נלמד להשתמש בכלים הזמינים, אם נדע לבחור נכון מבין חלופות תעסוקה זמינות, אם נדע לשווק את יכולותינו ואם נדע לצלוח את ראיון הקבלה בהצלחה.
יחד עם כל זאת, המפתח הראשוני לדלת הכניסה למקום עבודה חדש שמפרסם מודעת דרושים, הוא ללא ספק מסמך קורות החיים שלנו שנתבקש בוודאי להגיש. מסמך קורות החיים אמור לרכז ולמצות בתוך עמוד אחד או שניים, קורות חיים מקצועיים שלמים, להדגיש את יתרונותינו, ומעל לכל לשווק את עצמנו תוך הדגשת יתרונותינו על פני האחרים. שוק העבודה אחרי הכול הוא שוק של היצע וביקוש כשבדרך כלל במדינה כמו שלנו ההיצע קטן לאין שעור מהביקוש.
כאשר אנו מגישים קורות חיים, עלנו לדעת שגם רבים אחרים עושים כן ולמעשה אנו נמצאים בתחרות קשה על ליבו של המעסיק. מעסיק אשר מחפש עובדים עשוי לקבל עשרות או מאות מסמכי קורות חיים ולכן לא תמיד יעמוד לו הזמן או הסבלנות לקרא כל מילה שתיכתב. בדרך כלל המעסיק יקדיש רק מבט של שניות כדי להחליט אם ברצונו להמשיך ולהתעמק בכתוב, כל זאת כדי לצמצם ולהתמקד במספר מועמדים מועט ואיכותי. כך למעשה אנו נלחמים כאן על תשומת ליבו של המעסיק, הכל כדי להיכלל בקבוצת המועמדים האיכותית והנבחרת אשר תזומן לראיון הקבלה לעבודה.
במילים אחרות הגשת מועמדות לעבודה הינו תהליך מכירה ושיווק עצמי המותנע באמצעות מסמך קורות חיים. תהליך מכירה של האישיות, היכולות, הניסיון, ההשכלה, וגם המקצוע. כאשר אדם איננו מיומן בשיווק עצמי, הוא עשויי להכשיל את עצמו ובמידה רבה גם את מקום העבודה הפוטנציאלי שעשוי לקבל רושם מוטעה ולהפסיד עובד מצויין. כך שלמעשה הכל תלוי ביכולתנו לשקף את יכולותינו בצורה נכונה ומושכת.
ולעניין זה הכל חשוב; צורת העריכה, הדגשה נכונה ומעניינת של יתרונותינו, המיקום הנכון של היתרונות במסמך, הימנעות מהיסחפות לפרוט מיותר, וביעיקר שימוש נכון בשפה שיווקית.
שליחת קורות חיים למעסיקים
קורות חיים שלנו הם בעצם סוג של שליח שמייצג אותנו על שולחנו של המעסיק, חשוב שיהיה מכובד ויעביר את המסר כראוי, הדרכים בהם מחפשי העבודה שולחים את קורות החיים למעסיק מגוונות ולעיתים גם מהוות שיקול: שליחת קורות חיים למודעת דרושים, הפצת קורות חיים, שליחת קורות חיים ישירות לחברה עצמה דרך פרטי הקשר הרשומים באתר, שליחת קורות חיים דרך חבר או חברה העובדים בחברה, שליחה ע"י רשתות חברתיות (לינקדאין ידועה בשימוש עסקי אפשרי בחלק מהמקרים גם לשלוח באמצעות פייסבוק), ניתן גם פשוט להגיע למשרדי החברה ולבקש להשאיר קורות חיים או להתראיין (אם זה אפשרי).... דרכים רבות ומגוונות להעביר את המסמך שלך למעסיק. לא כולן מתאימות לכל אחד או לכל תפקיד לכן יש לבחור את הדרך בשיקול דעת.
בהצלחה!