קורות חיים בגישה שיווקית - "מובטל" דרושים

לוח דרושים שמוצא לך עבודה! מודעות דרושים אמיתיות ועדכניות

search-iconמצא עבודה

קורות חיים בגישה שיווקית

  • מידע ומאמרים בתחום קורות חיים
  • עזור/י לחבר/ה למצוא עבודה

חיפוש עבודה יכול להוות מסע ארוך ומתיש הדורש מיומנות, סבלנות ואורך רוח. 
מסע החיפושים הזה יכול להתקצר באופן משמעותי אם נלמד להכיר טוב יותר את יתרונותנו ויכולותנו האישיות, אם נלמד להגדיר מטרות בצורה נכונה, אם נלמד להשתמש בכלים הזמינים, אם נדע לבחור נכון מבין חלופות תעסוקה זמינות, אם נדע לשווק את יכולותינו ואם נדע לצלוח את ראיון הקבלה בהצלחה.

יחד עם כל זאת, המפתח הראשוני לדלת הכניסה למקום עבודה חדש שמפרסם מודעת דרושים, הוא ללא ספק מסמך קורות החיים שלנו שנתבקש בוודאי להגיש. מסמך קורות החיים אמור לרכז ולמצות בתוך עמוד אחד או שניים, קורות חיים מקצועיים שלמים, להדגיש את יתרונותינו, ומעל לכל לשווק את עצמנו תוך הדגשת יתרונותינו על פני האחרים. שוק העבודה אחרי הכול הוא שוק של היצע וביקוש כשבדרך כלל במדינה כמו שלנו ההיצע קטן לאין שעור מהביקוש.

כאשר אנו מגישים קורות חיים, עלנו לדעת שגם רבים אחרים עושים כן ולמעשה אנו נמצאים בתחרות קשה על ליבו של המעסיק. מעסיק אשר מחפש עובדים עשוי לקבל עשרות או מאות מסמכי קורות חיים ולכן לא תמיד יעמוד לו הזמן או הסבלנות לקרא כל מילה שתיכתב. בדרך כלל המעסיק יקדיש רק מבט של שניות כדי להחליט אם ברצונו להמשיך ולהתעמק בכתוב, כל זאת כדי לצמצם ולהתמקד במספר מועמדים מועט ואיכותי. כך למעשה אנו נלחמים כאן על תשומת ליבו של המעסיק, הכל כדי להיכלל בקבוצת המועמדים האיכותית והנבחרת אשר תזומן לראיון הקבלה לעבודה.

במילים אחרות הגשת מועמדות לעבודה הינו תהליך מכירה ושיווק עצמי המותנע באמצעות מסמך קורות חיים. תהליך מכירה של האישיות, היכולות, הניסיון, ההשכלה, וגם המקצוע. כאשר אדם איננו מיומן בשיווק עצמי, הוא עשויי להכשיל את עצמו ובמידה רבה גם את מקום העבודה הפוטנציאלי שעשוי לקבל רושם מוטעה ולהפסיד עובד מצויין. כך שלמעשה הכל תלוי ביכולתנו לשקף את יכולותינו בצורה נכונה ומושכת.

ולעניין זה הכל חשוב; צורת העריכה, הדגשה נכונה ומעניינת של יתרונותינו, המיקום הנכון של היתרונות במסמך, הימנעות מהיסחפות לפרוט מיותר, וביעיקר שימוש נכון בשפה שיווקית.

שליחת קורות חיים למעסיקים

קורות חיים שלנו הם בעצם סוג של שליח שמייצג אותנו על שולחנו של המעסיק, חשוב שיהיה מכובד ויעביר את המסר כראוי, הדרכים בהם מחפשי העבודה שולחים את קורות החיים למעסיק מגוונות ולעיתים גם מהוות שיקול: שליחת קורות חיים למודעת דרושים, הפצת קורות חיים, שליחת קורות חיים ישירות לחברה עצמה דרך פרטי הקשר הרשומים באתר, שליחת קורות חיים דרך חבר או חברה העובדים בחברה, שליחה ע"י רשתות חברתיות (לינקדאין ידועה בשימוש עסקי אפשרי בחלק מהמקרים גם לשלוח באמצעות פייסבוק), ניתן גם פשוט להגיע למשרדי החברה ולבקש להשאיר קורות חיים או להתראיין (אם זה אפשרי).... דרכים רבות ומגוונות להעביר את המסמך שלך למעסיק. לא כולן מתאימות לכל אחד או לכל תפקיד לכן יש לבחור את הדרך בשיקול דעת.

בהצלחה!

 

מאמרים אחרונים בתחום קורות חיים

  • מה לכתוב במסמך קורות חיים של מאבטח?
    כתיבת קורות חיים של מאבטחים או קורות חיים של אנשי ביטחון אשר מעוניינים להגדיל את הסיכויים שלהם למצוא עבודה ע״י התייחסות לנקודות ולנושאים אשר מעסיקים בדרך כלל מחפשים
  • מה לא לכתוב בקורות החיים?
    קובץ קורות החיים שלנו יש מטרה אחת, היא להציג אותנו ואת היכולות שלנו על שולחן המעסיק הפוטנציאלי. היום, כאשר יש המוני מועמדים אשר מתחרים על כל משרה פנויה במשק הישראלי והבינלאומי, צריך לדעת איך למשוך את תשומת ליבו של המעסיק, ע״י מידע רלוונטי בלבד אשר מוצג בצורה נכונה שמאפשרת למעסיק לראות מיד את היתרונות שלנו…
  • כל מה שרצינו שתדעו על קורות חיים, תקציר מתוך פודקאסט Startup for Startup
    כל הגשת מועמדות למשרה חדשה כרוכה בשליחת קורות חיים לחברה עבור התפקיד הספציפי אליו אנחנו מכוונים. כיוון שכמות המועמדים למשרה גבוה יש חשיבות עליונה בכתיבת מסמך קורות חיים מדוייק ומתאים לתפקיד המוצע, יש לנו כמועמדים 15 שניות בממוצע למשוך את תשומת ליבם של אנשי ונשות HR. אז מה עושים?
  • לעשות סדר בחיפוש העבודה, מסמך קורות החיים שלך
    מסמך קורות החיים חשוב ומשמעותי בתהליך חיפוש העבודה, מקרים בודדים יאפשרו לך למצוא עבודה בלי קורות חיים מסודרים. אז אם אין לכם עסק משפחתי או קשרים מאוד חזקים עם אנשי כ"א בארגון, כמו 99% ממחפשי העבודה, גם אתם חייבים קורות חיים מסודרים.המאמר נכתב בלשון נקבה אך פונה לכל המינים.
  • כתיבת קורות חיים /שכתוב קורות חיים (עשה זאת בעצמך)
    סדרת טיפים שהוצאנו בחופש הגדול של שנת 2018 בו הזמנו את כל מחפשי העבודה לבצע תהליך אישי של שכתוב ותיקון קורות חיים או כתיבת קורות חיים עצמאית. בכל יומיים העלנו הנחייה חדשה ועזרנו לאלפי מחפשי עבודה לתקן, לשכתב או לכתוב קורות חיים חדשים.

כניסה לחשבון