איך עוברים מתפקידי מזכירות לניהול משרד? - "מובטל" דרושים

לוח דרושים וחיפוש עבודה, מודעות דרושים אמיתיות בלבד

search-iconמצא עבודה

איך עוברים מתפקידי מזכירות לניהול משרד?

תפקידי מזכירות ואדמיניסטרציה הם תחום רחב ומגוון מתוכו אפשר להתפתח ולצמוח לתפקידים ותחומים נוספים. אנו כאן על מנת לסייע לכם ללמוד על דרכים להתקדם בדרגות ולעבור מתפקידי מזכירות ותפקידי אדמיניסטרציה, לתפקידים בכירים יותר כמו ניהול משרד וכמו עוזרת אישית לבכירים. אז איך עושים זאת?

ממשרד המזכירות לניהול משרד

עבודת מזכירות, עלולה להיתפס עבור רבים כמקצוע "פשוט" אשר אינו פותח אפשרויות רבות להתפתחות מקצועית ואינו דורש התמחות. אולם, כיום תפקידי מזכירות הם עולם רחב ומגוון, אותו ניתן ללמוד במכללות השונות ואף להתפתח, לצמוח ולהגיע לאפיקים חדשים ורבים הדורשים ידע, שפה, אחריות ואמון.

ההתפתחות המקצועית שלכם וקידומכם במקום העבודה תלויים בגורמים שונים, אשר חלקם קשורים כמובן אליכם והאופן בו אתם מתנהלים כמועסקים, ואחרים בתנאים סביבתיים הקשורים למקום העבודה ודרישות החברה או העסק בו אתם נמצאים. כמה טיפים שיכולים לעזור לכם לעבור מתפקיד מזכירות לתפקיד ניהולי ואחזקת משרד:

מקום העבודה

למקום העבודה, סוגו וגודל החברה או העסק בה אתם עובדים השפעה ישירה על אפשרויות ההעסקה השונות. במידה ואתם מועסקים בחברה גדולה הנמצאת בתהליכים של צמיחה והתפתחות, ייתכן מאוד ודרישת התפקידים תעלה עם הזמן. חברות רבות, מעדיפות לקדם עובדים אשר מתמצאים בסוג העבודה ומכירים טוב את דרכי ההתנהלות ולכן, יעדיפו לקדם את אלו, לתפקידי ניהול עם הזמן, הוותק והניסיון. 

בחברות מסוג זה הנמצאות בצמיחה אפשר לבדוק מול המעסיק (במידת האפשר) מהן הדרישות לקידום ממזכירות ואדמיניסטרציה לניהול משרד, ולדאוג להשלים את הפערים (לימודים או קורס מתאים, שיפור שפה נוספת אם יש צורך, יצירה ותחזוקת קשרים טובים מול עובדי החברה) ובמקביל לרמוז על הכוונה להישאר ולהתקדם בחברה.

רכישת השכלה

בימנו, השכלה נחשבת מצרך יקר וככל שאתם בעלי השכלה רבה יותר כך, אתם עלולים לזכות בערכה גבוהה יותר ולהתקדם לתפקידי ניהול באופן מהיר. ניסיון, יחד עם השכלה משנים באופן משמעותי את קורות החיים שלכם ופותחים אפשרויות רבות לקידום, יצרת קריירה והתפתחות מקצועית. כיום, בשל החשיבות הרבה שיש למנהל המשרד, קיימים קורסים שונים המקנים השכלה נוספת וידע בניהול משרד. 

אחריות ורצינות

מעסיקים רבים מחפשים אחר עובדים חרוצים רציניים ואחראיים, עליהם אפשר לסמוך. ככל שתראו יותר רצינות, אחריות והתנהלות נכונה בתפקידכם הנוכחי, כך סביר להניח שתכלו להתקדם מהר יותר ולעבור לתפקיד ניהולי. לרוב, כאשר המעסיק מרוצה מאופן ההתנהלות שלכם במקום העבודה, הוא יענה בחיוב לדרישות העלאת שכר על מנת לשמר את העובדים הטובים וירצה לטפח ולהשקיע במי שתומך בפעילות החברה ותורם מעצמו.

מה ההבדל בין תפקיד מזכירות לתפקיד ניהולי?

תפקיד ניהולי, לרוב נחשב לתפקיד בכיר, אשר דורש תחומי אחריות נוספים. כחלק מכך, בתפקידים ניהוליים, התנהלות היא שונה וכך גם סדר היום בעבודה ושעות העבודה. כמו כן, ניהול משרד, דורש תפעול גורמים נוספים כמו, ניהול עובדי המשרד האחרים, יצרת סדרי עדיפויות, תקשורת עם גורמים נוספים, ניהול כספים, הכנת דוחות, משמעת עצמית, יכולות וכישורים אישיים של ניהול, הובלה ועוד. 

למה לעבור לתפקיד ניהולי?

מנהלי משרד מהווים את הבסיס והלב של חברות והעסקים גדולים, בין אם מדובר במשרד עורכי דין, מנהלי חשבונות וכל עסק אחר. יתרה מכך שמדובר בתפקיד בכיר עליו מקבלים משכורת גבוהה יותר, תפקידים ניהולים יכולים להיות לפלטפורמה טובה להמשך ההתפתחות המקצועית ולרכישת ידע והשכלה נוספים. 

בהמשך לכך, התפקיד הניהולי יחד עם תחומי האחריות הנוספים יכול לתרום לתחושת הסיפוק וההצלחה בעבודה, כמו גם להוסיף אתגר ועניין חדשים לחיים המקצועיים. יחד עם כל זאת, לאחר תקופת העסקה בתפקיד ניהולי, תכלו לעבות באופן משמעותי את קורות החיים שלכם, דבר אשר יפתח אפשרויות העסקה נוספות בעתיד. 

התפתחות מקצועית והעצמה אישית

ניהול משרד הוא תפקיד ניהולי לכל דבר אשר יכול לתרום רבות לביטחון העצמי ותחושת הערך והדימוי העצמי. אמנם, ישנה אחריות נוספת המוטלת עליכם כמנהלי משרד, אך לכך, תרומה וערך רב בפן האישי. בנוסף, התפקיד מאפשר לייצר שינויים ולנהל דברים באופן הטוב ביותר לראות עינכם.

לחיפוש עבודה בתחומי המזכירות והאדמיניסטרציה

- לוח דרושים
- עבודה במזכירות ואדמיניסטרציה

מאמרים אחרונים בתחום חיפוש עבודה

  • לקראת החופש הגדול, טיפים לניסוח מודעת דרושים לנוער
    החופש הגדול מתקרב וכך גם הסוף לבלאגן במשרד, בני הנוער המחפשים עבודה יגיעו לכמה שבועות כדי לסדר את הארכיון, לטפל במחסנים, לסייע בסידור וארגון חדרים, יסרקו, ידריכו, יעזרו עם המחשבים ועוד ועוד.
  • עבודה לסטודנטים, עבודה במהלך לימודים
    רובנו, זקוקים לפרנסה בכל שלב בחיים, וגם בתקופת הלימודים. במאמר זה נראה מהם התפקידים שמתאימים לסטודנטים? ואיך מוצאים עבודה שמשתלבת באופן הטוב ביותר עם תקופת לימודים?
  • המעסיקים לא חוזרים אליך? בדוק/י למה
    אתם ממשיכים להעביר קורות חיים אל מעסיקים ללא מענה? זה הזמן ללמוד כיצד לעשות זאת נכון. סיבות רבות יכולת להוביל לכך שמעסיקים לא חוזרים אליכם. אז למה זה קורה?
  • אין הזדמנות שניה לרושם ראשוני
    ברור לכול שככלל, הרושם הראשון חשוב וקובע, אבל פחות ברור שיצירת רושם ראשון במקום עבודה חדש, איננו עניין לרגע ויכול להימשך זמן רב ואפילו מספר חודשים. וזאת מדוע ? בארגונים גדולים , לוקח זמן ליצור רושם ראשון אצל האנשים. באשר מדובר בארגון גדול, דרושים מספר חודשים עד שמזדמן לפגוש את כל המנהלים, העובדים, הספקים, השותפים…
  • איך לבסס מעמד בתפקיד חדש?
    התחלת לעבוד בעבודה חדשה, בתקופה הראשונה רוב הדברים חדשים לך, אנשים, תפקידים, תחומי אחריות, תהליכים בארגון, הפוליטיקה הארגונית, המנהלים, העובדים, המשרדים, הערכים והחזון המוטמע בארגון ועוד ועוד.בהמשך למאמר הקודם, המדריך לשבוע הראשון בעבודה, הנה שלושה דברים שאפשר לעשות בעבודה החדשה כדי לבסס מעמד וכדי להתחיל ברגל ימין:

כניסה לחשבון