לוח דרושים וחיפוש עבודה, מודעות דרושים אמיתיות בלבד

search-iconמצא עבודה

כיצד להפוך תקופת אבטלה לזמן איכות

תקופת אבטלה וחיפושי עבודה, נחשבת כתקופה של חוסר וודאות, אובדן ביטחון עצמי וכלכלי, ועוד שככול שהתקופה מתארכת כך גדל התסכול הנובע ממנה.
אפשר לומר בוודאות, שהתחושות הנ"ל תהינה מיותרות לחלוטין אם מחפש העבודה ידע לסגל לעצמו את התפישה, שתקופת האבטלה היא בעצם תקופת הזדמנות לבחינה עצמית ולהתחדשות. מחפש העבודה צריך לחשוב במונחים של "סגירת פרק בחיים, ופתיחת פרק חדש בו הוא פתח להזדמנויות ואתגרים חדשים".

כולנו כבר שמענו מאנשים עובדים (או אמרנו בעצמנו כאשר עבדנו), שאם היה להם את הזמן, היו זורקים הכל ומייד רצים ללמוד משהו חדש ולחפש את עתידם במקום אחר. ידוע שבמהלך החיים של אדם בן זמננו, כבר לא מסתפקים בתקופת קרירה אחת אלא בשתיים או אפילו שלוש תקופות קריירה שונות, וזאת בשל העובדה שעקב הטכנולוגיה המתפתחת, הרבה מקצועות נעלמים מין העולם ולעומתם מקצועות חדשים וקורצים נולדים מידי יום ביומו.

האם אפשר לומר שאדם עובד ומתפרנס, יכול לקנא באדם הנמצא בתקופת חיפוש עבודה? התשובה יכולה בהחלט להיות חיובית. למחפש העבודה יש את יתרון הזמן (הוא המשאב הכי יקר שיש לנו בחיים), לבחינה עצמית, לחיזוק יכולותיו האישיות והמקצועיות, לבחינת שוק העבודה, לבחירת מקצוע חדש שתמיד חלם או לתגבר את רמת ידיעותיו במקצועו הוא. במילים אחרות להכין עצמו למהלך של חיים חדשים ורעננים.

כמו בכל תחום אחר התלוי במצבי כלכלה משתנים, גם בשוק התעסוקה ישנן עליות וירידות בביקוש לעובדים. נשאלת השאלה מה אנו כדורשי עבודה יכולים לעשות בתקופות שפל בתעסוקה? לכך כדאי לנסות וללמוד מה עושות רשתות בתי מלונות ידועות בתקופות שפל (לא כולן נוהגות כך, אך בואו נלמד מהחכמים).

רשתות בתי מלון בתקופות שפל בתיירות, נוהגות בניגוד להיגיון האומר שיש לקצץ בהוצאות, הן מעלות את התקציבים ואת ההוצאות. לשם מה? כדי לשפץ, לחדש, להדריך ולרענן את פעילות הרשת, כהכנה לתקופה הטובה שעוד לפניהם. יוצא מזה שכאשר התקופה הרעה תחלוף, הרשת תהיה מוכנה הרבה יותר לתחרות מול רשתות אחרות שלא התכוננו ולמעשה נכנסו למצב של סטגנציה.

בואו נלמד גם אנחנו דורשי העבודה, לנצל את זמננו שהתפנה, כדי לתגבר את יכולותנו להתחרות על מקומות העבודה הטובים שבאופק. נשתתף בסדנאות טיפול זוגי להעשרה עצמית, נעבור הכשרה מקצועית, נעבור הסבות מקצועיות לתחומים חדשים ומרתקים, נתגבר את ידיעותינו במקצוענו, וכך נהיה מוכנים יותר ונדרשים יותר ע"י המעסיקים.
בהצלחה !!

המאמר נכתב עבור כל מחפשי העבודה באשר הם, על מנת לאפשר לכם מבט אחר על התקופה, מבט של התחדשות. נרצה להוסיף ולכתוב כי המאמר נכתב בהשראת בלוג של מחפש עבודה שעוזר למחפשי עבודה עם הכתיבה שלו.

 

מאמרים אחרונים בתחום חיפוש עבודה

  • אין הזדמנות שניה לרושם ראשוני
    ברור לכול שככלל, הרושם הראשון חשוב וקובע, אבל פחות ברור שיצירת רושם ראשון במקום עבודה חדש, איננו עניין לרגע ויכול להימשך זמן רב ואפילו מספר חודשים. וזאת מדוע ? בארגונים גדולים , לוקח זמן ליצור רושם ראשון אצל האנשים. באשר מדובר בארגון גדול, דרושים מספר חודשים עד שמזדמן לפגוש את כל המנהלים, העובדים, הספקים, השותפים…
  • איך לבסס מעמד בתפקיד חדש?
    התחלת לעבוד בעבודה חדשה, בתקופה הראשונה רוב הדברים חדשים לך, אנשים, תפקידים, תחומי אחריות, תהליכים בארגון, הפוליטיקה הארגונית, המנהלים, העובדים, המשרדים, הערכים והחזון המוטמע בארגון ועוד ועוד.בהמשך למאמר הקודם, המדריך לשבוע הראשון בעבודה, הנה שלושה דברים שאפשר לעשות בעבודה החדשה כדי לבסס מעמד וכדי להתחיל ברגל ימין:
  • המדריך לשבוע הראשון שלך בעבודה
    גם אם את או אתה נמצאים עדיין בתקופת חיפוש עבודה, אפשר לשלב בתהליך החיפוש גם הכנה לקראת תחילת עבודה במקום החדש (שיגיע בקרוב).מספר טיפים להתנהלות נכונה בשבוע הראשון שלך בעבודה יעזרו לך להשתלב טוב יותר ונכון יותר במקום העבודה החדש. המאמר נכתב בלשון זכר אבל מתייחס לשני המינים כמובן.
  • המטרה - עבודה חדשה
    כשנכנסים לתהליך חיפוש עבודה צריך להגדיר מטרה, המטרה צריכה להיות פשוטה ברמת ההגדרה שלה, כשאת או אתה רואים את המטרה מול העיניים, אין שאלות לגביה. למשל:
  • למה מחפשי עבודה חייבים לחשוב כמו נמלים?
    אז הגעת לסיטואציה שנקראת "בין עבודות", המצב מתחיל בתחושת חידוש וצפייה לבאות, לפעמים גם משולב בלקיחת פסק זמן ופריקת עול. עכשיו כדאי לך להתחיל לחשוב כמו נמלה. כן. נמלה.
  • טוב ג'וב אחד ביד משניים (ג'וב ג'וב) על העץ
    לפעמים בתקופת חיפוש עבודה נקבל הצעה לג'וב נחמד בו אפשר להרוויח כמו כל ג'וב נחמד אחר, השאלה שאנחנו צריכים להתמודד איתה היא האם טוב ג'וב אחד ביד משניים על העץ (מג'וב אחר שאולי יגיע בעתיד). מה הייתם עושים?

כניסה לחשבון