מה הקריטריונים שלך למציאת עבודה חדשה? מהניסיון שלנו, חשוב לדעת - "מובטל" דרושים

לוח דרושים שמוצא לך עבודה! מודעות דרושים אמיתיות ועדכניות

search-iconמצא עבודה

מה הקריטריונים שלך למציאת עבודה חדשה? מהניסיון שלנו, חשוב לדעת


כשמחפשים עבודה, ורוצים לעשות את זה בצורה נכונה ומהירה ובעיקר כשרוצים שהתוצאה של תהליך החיפוש תהיה מספקת, חייבים לייצר סדר עדיפויות שיהיה כסמן כיוון אשר יסייע לך לבחור ולדעת איזו הצעת עבודה טובה לך ואיזה פחות.

תחום הדרושים מלא בהצעות, הצעות שיש להיזהר מהן והצעות שמאוד מאוד קרובות למטרות שלך. איך תדע איזו מודעת דרושים נכונה לך ומאיזו הצעה צריכים להתרחק?

הכנו רשימה של קריטריונים, נקודות שכל מחפש ומחפשת עבודה חייבים לחשוב עליהן ולהחליט מה מתאים מבחינתם לתפקיד הבא. קריטריונים אלו יהיו נכונים לתקופה בה את או אתה נמצא כרגע ויכולים להשתנות ברגע לכן כדאי לחזור אליהם מפעם לפעם ולבחון את המצב הנוכחי שלך.

תהליך חיפוש העבודה יכול להיות ארוך או קצר, במהלכו יכולים להתרחש אירועים כאלו ואחרים, כיוון שבסופו של דבר העבודה היא חיינו, והחיים שלנו דינאמים מאוד, נכון יהיה לבחון איזו עבודה מתאימה ע"פ שיקולים קבועים.

עבור כל אחד ואחת משקל הדברים שונה, לכן אין חשיבות לסדר הופעת הקריטריונים למציאת עבודה, כתבנו אותם ללא סדר מסוים. 

איך תדע שהצעת העבודה מתאימה לך ?

מיקום מקום העבודה

מיקום איזור העבודה חשוב מאוד ויקבע מה יהיה סדר היום שלך, כמה זמן תהיה בדרכים, ומה יהיה כלי התחבורה שלך. עבודה מהבית או עבודה בעיר אחרת, או אולי זה בכלל לא משנה לך היכן מקום העבודה והעיקר מבחינתך הוא להתחיל מיד.

שעות עבודה /היקף משרה

יש תקופות בהן אנחנו רוצים לעבוד יותר, יש תקופות בהן אנחנו יכולים לעבוד פחות, לפעמים אנחנו מאוד גמישים בשעות העבודה שלנו ולפעמים ממש לא. בחירת התפקיד הבא חייבת לקחת בחשבון את שעות העבודה ואת היקף המשרה הנדרש. יש משרות בהן תהיה גמישות מסוימת ויש כאלה שלא, מה מתאים לך, משרה מלאה או משרה חלקית?

ביטחון תעסוקתי

חברות מבוססות וגדולות יכולות לספק לעובדים ביטחון תעסוקתי כלשהו, תפקידים בהם יש הבטחה מסוימת לשמירה על העובד, כאשר חברות שנמצאות בתחילת דרכן המבוססות על השקעה חד פעמית עלולות להיות פחות בטוחות לעובדים (שבדרך כלל יפוצו על חוסר ביטחון זה בשכר או בתנאים). איזו סוג חברה מתאימה לך?

גודל החברה

בחברה גדולה יש יתרונות בהיבט החברתי, יותר אנשים, יותר חברים, יותר פעילויות וכד', בעוד שבעבודה בחברה קטנה הדברים מתנהלים עם פחות אנשים ובאופן שונה (ברוב המקרים). גודל החברה משפיע על אופן הדברים עבורך, זה קריטריון שיכול להשפיע על הבחירה שלך, בחלק מהמקרים ועבור חלק ממחפשי העבודה זה יכול גם לא לשנות.

אפשרויות קידום והתפתחות מקצועית

מחפשי עבודה רבים רואים את התפקיד הראשון בחברה ככרטיס כניסה, כנקודת פתיחה, צריך לבחון את האפשרויות מבחינת קידום מקצועי וקידום בארגון. אפשרות זו קיימת גם בחברות גדולות שמחפשות עובדים וגם בחברות קטנות בתחילת דרכן, אך לא בכל התפקידים. לפעמים עדיף יהיה לברר את האפשרות בראיון העבודה ולפעמים ראיון העבודה לא יהיה המקום הנכון לזה, צריך להרגיש ולשקול מתי ומול מי ניתן לברר את אפשרות זו (כיוון שהמראיין מעוניין לאייש תפקיד ספציפי ולעיתים לא יראה את הדברים כמוך).

חיבור רגשי לחברה ולפעילות שלה

האם היית מוכן לעבוד בכל חברה? להיות חלק מכל סוג של מוצר? האם חשוב לך שתהיה לך גאווה במוצרים /בשירותים שהחברה מספקת גם אם זה לא קשור באופן ישיר בתפקיד אליו רואיינת. נקודות הקיצון יהיו בעבודה בחברה המאפשרת שירותים מפוקפקים (גם אם אלו חוקיים) ובצד השני יהיו ארגונים חברתיים שכל תפקידם לסייע ולעזור (כמו עמותות). האם חשוב לך להיות גאה בארגון אליו אתה שייך?

שכר ותנאים

בתקופות מסוימות בקריירה אנחנו יכולים לבחור ללכת על התפקיד הכי רווחי עם השכר הכי גבוה ובתקופות אחרות נרצה אולי לשים דגש על משהו אחר שאולי חשוב לנו יותר, שכר ותנאים הם קריטריון חשוב שכן אנחנו הולכים לעבוד כדי להרוויח כסף ולהנות מתנאים שטובים לנו. תמיד נשאף למקסם את השכר והתנאים אבל לעיתים נוכל לצפות לזה בהמשך הדרך ולא דווקא מיום העבודה הראשון.

הפן החברתי

האנרגיה בארגון, ביום העבודה שלך, האווירה בארגון נקבעים ע"י האנשים העובדים. כמה זה חשוב לך להיות במקום עבודה בו נמצאים אנשים כמוך או שאולי תעדיף להיות במקום עבודה בו עובדים חברה קצת שונים, דוגמא מצויינת תהיה בחברות הייטק אשר בדרך כלל יכילו אחוז גבוה של עובדים צעירים באווירה מסוימת שאולי פחות מתאימה למתכנתים בכירים בעלי ניסיון רב שעברו את גיל 40 ואולי ירגישו לא שייכים. ואולי הפוך. בכל מקרה, חשוב לך?

התפקיד

התפקיד עליו אתה מתמודד חשוב לבניית הקריירה שלך, אם הכוונה שלך לבנות קריירה. התפקיד חשוב לך אם יש דברים מסוימים אותם תרצה לבצע וליישם, התפקיד חשוב מאוד כדי שיהיה לך כיף לקום בבוקר ולהגיע למקום העבודה ולעשות את מה שאתה מעוניין לעשות, מה שמעניין אותך.
אבל, לא תמיד נמצא את תפקיד החלומות, לפעמים נמצא אותו אבל משהו אחר יפריע לנו … כמה משמעותי עבורך לעשות את התפקיד שאתה רוצה, רק אתה יודע.

לסיכום

כמובן שיש עוד קריטריונים רבים שיכולים להשפיע על בחירת חברה מסויימת על פני אחרת, בחירת תפקיד מסוים על פני אחר. מהניסיון הרב שלנו בכתיבת קורות חיים עבור מחפשי עבודה, בסיוע במציאת עבודה ובאופן כללי במגע שיש לנו עם מחפשי עבודה ומעסיקים המפרסמים מודעות דרושים - לא כולם מודעים לקריטריונים של עצמם וזה עלול לגרום לבלבול בתהליך ולעיתים עלול להאריך את תקופת חיפוש העבודה או אפילו לגרום לתסכול רב מהתהליך.

הפתרון הוא לדעת מה מחפשים, איזו מודעה טובה לך ואיזה פחות - מה אתה מחפש בתקופה זו של הקריירה שלך.

מחפש/ת עבודה: פתיחת חשבון
לוח דרושים: דרושים

* כמובן שכל מה שכתבנו כאן נכון לגברים ולנשים וכתוב בלשון זכר רק מטעמי נוחות.

 

מאמרים אחרונים בתחום חיפוש עבודה

כניסה לחשבון