עבודה בתחום הפקות אירועים - "מובטל" דרושים

לוח דרושים וחיפוש עבודה, מודעות דרושים אמיתיות בלבד

search-iconמצא עבודה

עבודה בתחום הפקות אירועים

לפני שאתם ממהרים להתחיל לעבוד בתחום הפקות האירועים, רצוי שתקראו מאמר זה על מנת שתבינו לעומק לאן אתם נכנסים, מה הדרישות מהתחום ואם זה בכלל מתאים לכם...

תחום הפקות האירועים נחשב מאז ומתמיד כזוהר ומזמין, חלומם הרטוב של רבים.
הקנקן נראה נוצץ במיוחד, לסייר במקומות מקסימים, להשתתף באירועים נוצצים ובהשקות, לקבל הזמנות לאירועים ומופעים, להיפגש עם "ידוענים", לטייל בכל הארץ, להכיר מקומות חדשים, ללכת לטעימות מפנקות ועוד ועוד.
הכל נראה טוב ויפה... בתחום הפקות האירועים, חשוב שתבינו מה נמצא בתוך הקנקן היפה והנוצץ...
למעשה, מדובר בעבודה מלחיצה ותובענית, הדורשת הקפדה על פרטים רבים, ניהול מו"מ מתיש עם לקוחות וספקים, עבודה עם גורמים רבים בארגון של הלקוח ומתן פתרונות יצירתיים בזמן אמת לכל שינוי ובעיה שמתעוררת.

הדרך הפשוטה ביותר להסביר את מרכיבי העבודה, היא לעבור שלב שלב מתחילת העבודה על אירוע ועד סיומו המוצלח:

השלב הראשון: קבלת הבקשה להצעת מחיר (קבלת ה"בריף")

זהו בעצם השלב הראשוני ביותר - הלקוחות התקשרו והם מעוניינים באירוע.
מעולה! יש אירוע על הפרק!
אז זהו שלא...
בשלב זה הלקוחות ביקשו הצעה בלבד, זה לא אומר שהאירוע סגור ושייך לנו. סביר להניח שפנו לעוד כמה מפיקים ויקבלו עוד הצעות.
חובת ההוכחה כרגע היא עלינו! המרכיב החשוב ביותר יהיה להבין את הצורך של הלקוח, לפרש אותו ולבנות ממנו הצעה לאירוע "פצצה" שישכנע את הלקוח, ידבר אליו בשפה שלו ויענה על הצרכים שלו בתקציב שלו.

לאחר שביררנו את צרכי הלקוחות ומטרות האירוע, מתחילים...
קדימה לעבודה!
ישיבות קריאטיב, בניית הקונספט לאירוע, בחירת הספקים והמקומות המתאימים ביותר לאירוע, סיורים במקומות וכו'.
אופרציה, אופרציה, אופרציה...
בקשת הצעות מחיר, בדיקת הביטוחים והרישיונות ומשא ומתן מול הספקים על מנת לעמוד בתקציב הלקוחות, בניית טבלאות תקציב, הכנת מצגת מושקעת לפרזנטציה וכו'.
העבודה היא רבה, שעות על גבי שעות, ימים על גבי ימים ולעיתים אף חודשים. בסופו של יום, הלקוחות יכולים להחליט לקבל הצעה אחרת, או אפילו לבטל את האירוע וזה אומר שמאמצי השיווק ירדו לטמיון.

המסקנות לגביי הדרישות בשלב זה:
אמביציה גבוהה.
יכולת משא ומתן.
תכנון וניהול תקציבים.
יכולת חשיבה וירידה לפרטים הקטנים.
יכולת תיעדוף משימות.
יכולת חשיבה קריאטיבית - דבר שיכול לעזור לכל מפיק ולעיתים קרובות אף חוסך בעלויות. אך הסירו דאגה מליבכם במידה ואין לכם את זה, זה לא חובה, ישנם המון ספקי תוכן ואנשי קריאטיב שיתנו לכם מענה זה.

השלב השני: הפרזנטציה

הפרזנטציה היא אומנות, חשוב לדעת כיצד להעביר פרזנטציה.
המטרה היא לגרום ללקוחות לדמיין אל מול עיניהם את האירוע תוך כדי ההצגה.
בשילוב של יכולת מכירה, להט, התלהבות ויצירת עניין נמכור את האירוע!

המסקנות לגביי הדרישות בשלב זה:
יכולת מכירה.
כריזמה טבעית תעזור מאוד, לא להיבהל אם אין לכם את כל זה באופן טבעי, כיום יש מגוון רחב של סדנאות להעברת פרזנטציות או אפילו התגברות על פחד במה שלעיתים יכול אף הוא להשפיע.

השלב השלישי: טרום הפקה

זכינו באירוע! מעולה!
עכשיו באמת מתחילים לעבוד...
סגירת החוזים עם כל ספק וספק באירוע - שלב קריטי. תחום הפקות האירועים הוא תחום דינמי ביותר, יכול להיות שספק/ אומן/ מקום שהיה פנוי לפני יומיים כבר לא פנוי היום, לכן הסגירה חייבת להיות מיידית.
יציאה עם הלקוחות לטעימות, יציאה לסיור ספקים במקום האירוע, בניית לו"ז (ליין אפ) לאירוע, תקשור למוזמנים וכו'.
בנוסף, סגירת החוזה עם הלקוח לא אומרת שלא נשמע ממנו עד האירוע, להיפך, מכאן יתחילו הבקשות והשינויים. עד יום האירוע יהיו שינויים כאלה ואחרים שנצטרך להתמודד איתם ולתת את השירות הטוב ביותר.
ככל שהאירוע מתקרב, הלחץ והעומס עולים מדרגה, הכל חייב להיות מושלם!

המסקנות לגביי הדרישות בשלב זה:
יכולת עמידה בלחצים.
תודעת שירות גבוהה ויחסי אנוש מצוינים.
פרפקציוניזם ופדנטיות- מאוד תורמים בשלב זה.

השלב הרביעי: הפקה ותפעול האירוע בשטח

הגיע היום!!! עד כמה שההתרגשות גדולה - כך גם הלחץ...
ביום האירוע, המפיק הוא בעצם בראש הפירמידה, עליו לנהל את כל הספקים ואת תפעול האירוע, תוך שהוא קשוב ללקוחות ודואג לכל הבקשות שלהם.
נערכנו באופן המושלם לפני האירוע וסגרנו את כל הפרטים הגדולים והקטנים ביותר, הכל יזרום חלק...
אז זהו, שלא בטוח...
כבר ציינתי שתחום הפקות האירועים הוא דינאמי?
אז כן, גם יום האירוע הוא כזה, לעיתים מדובר במספר רב של צוותי עובדים וספקים שגם להם יש פירמידות משלהם. השליטה עליהם היא לא פשוטה ומצריכה יכולת ניהול ואסרטיביות.
מפיק מעולה הוא מפיק שיודע לפתור בזריזות וביצירתיות "בלת"מים ובעיות תוך כדי האירוע, לדוגמא: מסך לד שפתאום התקלקל ולא עובד, האומן של המופע המרכזי חולה ולא יכול להופיע, היווצרות של תורים ארוכים בדוכני האוכל מסיבות כאלה ואחרות וכו'..

המסקנות לגביי הדרישות בשלב זה:
יכולת ניהול מעולה.
אסרטיביות.
יכולת זיהוי בעיות בזמן
יצירתיות במציאת פתרונות מהירים ומוצלחים
יכולת עבודה בסביבה דינאמית, כולל במצבי עומס ולחץ.

השלב החמישי והאחרון: סיומו של אירוע...

הסתיים לו אירוע מוצלח!!!
הסיפוק הוא עצום ושווה את כל העבודה...
ניתן לעצמנו כמה שעות של שקט ותחושה של הגשמה...
וקדימה לאירוע הבא! 

קראתם ומצאתם עצמכם מתאימים עם תשוקה גדולה להיכנס לתחום?
מצוין!
אתם עומדים להיכנס לעולם דינאמי ומדהים...
עם כל העבודה הרבה, זהו עולם מופלא של יצירת רגעים קסומים ומרגשים בחייהם של הרבה אנשים!
שיהיה בהצלחה ביצירת אירועים מדהימים רבים! 

חשוב לציין שתחום האירועים הוא תחום מגוון ורחב של אירועים פרטיים ועסקיים. השלבים המתוארים הם כלליים ומשתנים מאירוע לאירוע כמו כן, גם הדרישות.

כניסה ללוח הדרושים: לוח דרושים

מאמרים אחרונים בתחום חיפוש עבודה

  • מתי עדיף לא לשלוח קורות חיים?
    כמחפשי עבודה אנחנו עוברים סיטואציות ומצבים שונים שמשפיעים עלינו וגורמים לנו להרגיש כל מיני דברים, ברי מזל, לא מוצלחים, יכולים לעשות הכל, כעס, תסכול, שמחה ועצב ועוד ועוד תחושות שעולות במהלך תהליך חיפוש העבודה ובהקשר אליו.
  • למה אתם לא מוצאים עבודה? ואחרים כן - בחנו את עצמכם
    אם גם אתם שואלים את עצמכם "למה אני לא מוצא עבודה?" או "למה המעסיקים לא חוזרים אלי?" …. אז המאמר הזה עבורכם. ישנן הרבה סיבות שיכולות לגרום למחפשי עבודה לא למצוא עבודה, חלקן סיבות אובייקטיביות שאינן קשורות באופן ישיר במה שאנחנו עושים בחיפוש העבודה וחלקן תוצאה ישירה של מה שאנחנו לא עושים בחיפוש עבודה.
  • לקראת החופש הגדול, טיפים לניסוח מודעת דרושים לנוער
    החופש הגדול מתקרב וכך גם הסוף לבלאגן במשרד, בני הנוער המחפשים עבודה יגיעו לכמה שבועות כדי לסדר את הארכיון, לטפל במחסנים, לסייע בסידור וארגון חדרים, יסרקו, ידריכו, יעזרו עם המחשבים ועוד ועוד.
  • עבודה לסטודנטים, עבודה במהלך לימודים
    רובנו, זקוקים לפרנסה בכל שלב בחיים, וגם בתקופת הלימודים. במאמר זה נראה מהם התפקידים שמתאימים לסטודנטים? ואיך מוצאים עבודה שמשתלבת באופן הטוב ביותר עם תקופת לימודים?
  • איך עוברים מתפקידי מזכירות לניהול משרד?
    תפקידי מזכירות ואדמיניסטרציה הם תחום רחב ומגוון מתוכו אפשר להתפתח ולצמוח לתפקידים ותחומים נוספים. אנו כאן על מנת לסייע לכם ללמוד על דרכים להתקדם בדרגות ולעבור מתפקידי מזכירות ותפקידי אדמיניסטרציה, לתפקידים בכירים יותר כמו ניהול משרד וכמו עוזרת אישית לבכירים. אז איך עושים זאת?
  • המעסיקים לא חוזרים אליך? בדוק/י למה
    אתם ממשיכים להעביר קורות חיים אל מעסיקים ללא מענה? זה הזמן ללמוד כיצד לעשות זאת נכון. סיבות רבות יכולת להוביל לכך שמעסיקים לא חוזרים אליכם. אז למה זה קורה?

כניסה לחשבון