לוח דרושים וחיפוש עבודה, מודעות דרושים אמיתיות בלבד

search-iconמצא עבודה

עבודה בתחום הפקות אירועים

לפני שאתם ממהרים להתחיל לעבוד בתחום הפקות האירועים, רצוי שתקראו מאמר זה על מנת שתבינו לעומק לאן אתם נכנסים, מה הדרישות מהתחום ואם זה בכלל מתאים לכם...

תחום הפקות האירועים נחשב מאז ומתמיד כזוהר ומזמין, חלומם הרטוב של רבים.
הקנקן נראה נוצץ במיוחד, לסייר במקומות מקסימים, להשתתף באירועים נוצצים ובהשקות, לקבל הזמנות לאירועים ומופעים, להיפגש עם "ידוענים", לטייל בכל הארץ, להכיר מקומות חדשים, ללכת לטעימות מפנקות ועוד ועוד.
הכל נראה טוב ויפה... בתחום הפקות האירועים, חשוב שתבינו מה נמצא בתוך הקנקן היפה והנוצץ...
למעשה, מדובר בעבודה מלחיצה ותובענית, הדורשת הקפדה על פרטים רבים, ניהול מו"מ מתיש עם לקוחות וספקים, עבודה עם גורמים רבים בארגון של הלקוח ומתן פתרונות יצירתיים בזמן אמת לכל שינוי ובעיה שמתעוררת.

הדרך הפשוטה ביותר להסביר את מרכיבי העבודה, היא לעבור שלב שלב מתחילת העבודה על אירוע ועד סיומו המוצלח:

השלב הראשון: קבלת הבקשה להצעת מחיר (קבלת ה"בריף")

זהו בעצם השלב הראשוני ביותר - הלקוחות התקשרו והם מעוניינים באירוע.
מעולה! יש אירוע על הפרק!
אז זהו שלא...
בשלב זה הלקוחות ביקשו הצעה בלבד, זה לא אומר שהאירוע סגור ושייך לנו. סביר להניח שפנו לעוד כמה מפיקים ויקבלו עוד הצעות.
חובת ההוכחה כרגע היא עלינו! המרכיב החשוב ביותר יהיה להבין את הצורך של הלקוח, לפרש אותו ולבנות ממנו הצעה לאירוע "פצצה" שישכנע את הלקוח, ידבר אליו בשפה שלו ויענה על הצרכים שלו בתקציב שלו.

לאחר שביררנו את צרכי הלקוחות ומטרות האירוע, מתחילים...
קדימה לעבודה!
ישיבות קריאטיב, בניית הקונספט לאירוע, בחירת הספקים והמקומות המתאימים ביותר לאירוע, סיורים במקומות וכו'.
אופרציה, אופרציה, אופרציה...
בקשת הצעות מחיר, בדיקת הביטוחים והרישיונות ומשא ומתן מול הספקים על מנת לעמוד בתקציב הלקוחות, בניית טבלאות תקציב, הכנת מצגת מושקעת לפרזנטציה וכו'.
העבודה היא רבה, שעות על גבי שעות, ימים על גבי ימים ולעיתים אף חודשים. בסופו של יום, הלקוחות יכולים להחליט לקבל הצעה אחרת, או אפילו לבטל את האירוע וזה אומר שמאמצי השיווק ירדו לטמיון.

המסקנות לגביי הדרישות בשלב זה:
אמביציה גבוהה.
יכולת משא ומתן.
תכנון וניהול תקציבים.
יכולת חשיבה וירידה לפרטים הקטנים.
יכולת תיעדוף משימות.
יכולת חשיבה קריאטיבית - דבר שיכול לעזור לכל מפיק ולעיתים קרובות אף חוסך בעלויות. אך הסירו דאגה מליבכם במידה ואין לכם את זה, זה לא חובה, ישנם המון ספקי תוכן ואנשי קריאטיב שיתנו לכם מענה זה.

השלב השני: הפרזנטציה

הפרזנטציה היא אומנות, חשוב לדעת כיצד להעביר פרזנטציה.
המטרה היא לגרום ללקוחות לדמיין אל מול עיניהם את האירוע תוך כדי ההצגה.
בשילוב של יכולת מכירה, להט, התלהבות ויצירת עניין נמכור את האירוע!

המסקנות לגביי הדרישות בשלב זה:
יכולת מכירה.
כריזמה טבעית תעזור מאוד, לא להיבהל אם אין לכם את כל זה באופן טבעי, כיום יש מגוון רחב של סדנאות להעברת פרזנטציות או אפילו התגברות על פחד במה שלעיתים יכול אף הוא להשפיע.

השלב השלישי: טרום הפקה

זכינו באירוע! מעולה!
עכשיו באמת מתחילים לעבוד...
סגירת החוזים עם כל ספק וספק באירוע - שלב קריטי. תחום הפקות האירועים הוא תחום דינמי ביותר, יכול להיות שספק/ אומן/ מקום שהיה פנוי לפני יומיים כבר לא פנוי היום, לכן הסגירה חייבת להיות מיידית.
יציאה עם הלקוחות לטעימות, יציאה לסיור ספקים במקום האירוע, בניית לו"ז (ליין אפ) לאירוע, תקשור למוזמנים וכו'.
בנוסף, סגירת החוזה עם הלקוח לא אומרת שלא נשמע ממנו עד האירוע, להיפך, מכאן יתחילו הבקשות והשינויים. עד יום האירוע יהיו שינויים כאלה ואחרים שנצטרך להתמודד איתם ולתת את השירות הטוב ביותר.
ככל שהאירוע מתקרב, הלחץ והעומס עולים מדרגה, הכל חייב להיות מושלם!

המסקנות לגביי הדרישות בשלב זה:
יכולת עמידה בלחצים.
תודעת שירות גבוהה ויחסי אנוש מצוינים.
פרפקציוניזם ופדנטיות- מאוד תורמים בשלב זה.

השלב הרביעי: הפקה ותפעול האירוע בשטח

הגיע היום!!! עד כמה שההתרגשות גדולה - כך גם הלחץ...
ביום האירוע, המפיק הוא בעצם בראש הפירמידה, עליו לנהל את כל הספקים ואת תפעול האירוע, תוך שהוא קשוב ללקוחות ודואג לכל הבקשות שלהם.
נערכנו באופן המושלם לפני האירוע וסגרנו את כל הפרטים הגדולים והקטנים ביותר, הכל יזרום חלק...
אז זהו, שלא בטוח...
כבר ציינתי שתחום הפקות האירועים הוא דינאמי?
אז כן, גם יום האירוע הוא כזה, לעיתים מדובר במספר רב של צוותי עובדים וספקים שגם להם יש פירמידות משלהם. השליטה עליהם היא לא פשוטה ומצריכה יכולת ניהול ואסרטיביות.
מפיק מעולה הוא מפיק שיודע לפתור בזריזות וביצירתיות "בלת"מים ובעיות תוך כדי האירוע, לדוגמא: מסך לד שפתאום התקלקל ולא עובד, האומן של המופע המרכזי חולה ולא יכול להופיע, היווצרות של תורים ארוכים בדוכני האוכל מסיבות כאלה ואחרות וכו'..

המסקנות לגביי הדרישות בשלב זה:
יכולת ניהול מעולה.
אסרטיביות.
יכולת זיהוי בעיות בזמן
יצירתיות במציאת פתרונות מהירים ומוצלחים
יכולת עבודה בסביבה דינאמית, כולל במצבי עומס ולחץ.

השלב החמישי והאחרון: סיומו של אירוע...

הסתיים לו אירוע מוצלח!!!
הסיפוק הוא עצום ושווה את כל העבודה...
ניתן לעצמנו כמה שעות של שקט ותחושה של הגשמה...
וקדימה לאירוע הבא! 

קראתם ומצאתם עצמכם מתאימים עם תשוקה גדולה להיכנס לתחום?
מצוין!
אתם עומדים להיכנס לעולם דינאמי ומדהים...
עם כל העבודה הרבה, זהו עולם מופלא של יצירת רגעים קסומים ומרגשים בחייהם של הרבה אנשים!
שיהיה בהצלחה ביצירת אירועים מדהימים רבים! 

חשוב לציין שתחום האירועים הוא תחום מגוון ורחב של אירועים פרטיים ועסקיים. השלבים המתוארים הם כלליים ומשתנים מאירוע לאירוע כמו כן, גם הדרישות.

כניסה ללוח הדרושים: לוח דרושים

מאמרים אחרונים בתחום חיפוש עבודה

  • אין הזדמנות שניה לרושם ראשוני
    ברור לכול שככלל, הרושם הראשון חשוב וקובע, אבל פחות ברור שיצירת רושם ראשון במקום עבודה חדש, איננו עניין לרגע ויכול להימשך זמן רב ואפילו מספר חודשים. וזאת מדוע ? בארגונים גדולים , לוקח זמן ליצור רושם ראשון אצל האנשים. באשר מדובר בארגון גדול, דרושים מספר חודשים עד שמזדמן לפגוש את כל המנהלים, העובדים, הספקים, השותפים…
  • איך לבסס מעמד בתפקיד חדש?
    התחלת לעבוד בעבודה חדשה, בתקופה הראשונה רוב הדברים חדשים לך, אנשים, תפקידים, תחומי אחריות, תהליכים בארגון, הפוליטיקה הארגונית, המנהלים, העובדים, המשרדים, הערכים והחזון המוטמע בארגון ועוד ועוד.בהמשך למאמר הקודם, המדריך לשבוע הראשון בעבודה, הנה שלושה דברים שאפשר לעשות בעבודה החדשה כדי לבסס מעמד וכדי להתחיל ברגל ימין:
  • המדריך לשבוע הראשון שלך בעבודה
    גם אם את או אתה נמצאים עדיין בתקופת חיפוש עבודה, אפשר לשלב בתהליך החיפוש גם הכנה לקראת תחילת עבודה במקום החדש (שיגיע בקרוב).מספר טיפים להתנהלות נכונה בשבוע הראשון שלך בעבודה יעזרו לך להשתלב טוב יותר ונכון יותר במקום העבודה החדש. המאמר נכתב בלשון זכר אבל מתייחס לשני המינים כמובן.
  • המטרה - עבודה חדשה
    כשנכנסים לתהליך חיפוש עבודה צריך להגדיר מטרה, המטרה צריכה להיות פשוטה ברמת ההגדרה שלה, כשאת או אתה רואים את המטרה מול העיניים, אין שאלות לגביה. למשל:
  • למה מחפשי עבודה חייבים לחשוב כמו נמלים?
    אז הגעת לסיטואציה שנקראת "בין עבודות", המצב מתחיל בתחושת חידוש וצפייה לבאות, לפעמים גם משולב בלקיחת פסק זמן ופריקת עול. עכשיו כדאי לך להתחיל לחשוב כמו נמלה. כן. נמלה.
  • טוב ג'וב אחד ביד משניים (ג'וב ג'וב) על העץ
    לפעמים בתקופת חיפוש עבודה נקבל הצעה לג'וב נחמד בו אפשר להרוויח כמו כל ג'וב נחמד אחר, השאלה שאנחנו צריכים להתמודד איתה היא האם טוב ג'וב אחד ביד משניים על העץ (מג'וב אחר שאולי יגיע בעתיד). מה הייתם עושים?

כניסה לחשבון