לוח דרושים וחיפוש עבודה, מודעות דרושים אמיתיות בלבד

search-iconמצא עבודה

כתיבת מודעות דרושים

בעידן המודרני אנו צריכים לדעת כיצד מתפעלים נכון את האינטרנט. האינטרנט הוא מקור המידע הזמין ביותר ובתור מקור המידע, הוא גם מקור התקשורת. היום הכל ניתן לעשות באמצעות האינטרנט ואחד המהלכים שאנו מבצעים כמעסיקים או כחברות באמצעות רשת האינטרנט הוא כתיבת מודעות דרושים. גם עובדים ניתן למצוא דרך הרשת.

אך מה שצריך לעשות כדי לכתוב מודעת דרושים זה לשמור על כמה כללים מאוד חשובים. אם היינו צריכים לפרסם מודעה בעיתון היינו צריכים לשלם כסף על כל מילה או על כל פורמט ואילו באינטרנט הדברים זולים יותר אם בכלל. במרבית המקרים כתיבת מודעות דרושים באינטרנט לא דורשת הוצאה כספית ישנם לוחות דרושים שמאפשרים פרסום מודעות דרושים ללא תשלום ובכל מקרה צריך להיות מדויקים כאשר מנסחים מודעת דרושים.

ניסוח הוא חלק מהעניין

נכון שבמודעות דרושים באינטרנט אנו לא צריכים לספור מילים, בשביל זה יש את האתר שבו אנו מפרסמים שיעשה את הספירה. מה שאנו כן צריכים לעשות זה לדעת בדיוק כיצד להתנסח. כאשר הגולש הממוצע מחפש עבודה באינטרנט הוא מחפש כותרות וקישורים, לכן צריך לדעת מה לנסח בכותרת המודעה. כך הגולש יכול להחליט האם הוא יפתח או לא.

פתיחת הכותרת תביא אותו לקריאת המשך המודעה ובתהליך של כתיבת מודעות דרושים אנו צריכים לשלב את כל המידע שאנו רוצים לתת לגולשים, אך עדיין לשמור על מסגרת נאותה של מודעת דרושים איכותית. לכן אם צריך, הכי טוב יהיה לכתוב את המודעה בנקודות שבכל מקום מכניסים בדיוק את המלל הנכון להבנה שלו.

כותרות טובות למודעות דרושים יכולות להיות מנוסחות בסגנון:

דרושים/ות בעלי ניסיון בשירות לקוחות
דרוש/ה איש מכירות שיודע להוביל תהליכים
דרושה מנהלת משרד בעלת כושר ארגון

המשותף לכותרות שבדוגמה הם פירוט התפקיד המוצע והתכונה המובילה שחשובה לנו ביותר לביצוע התפקיד.

בכל מקום להגדיר את הדרישות במדויק

נקודה מאוד חשובה היא ההגדרה של הדרישות והמשרה המוצעת. כתיבת מודעות דרושים חייבת לכלול כמה חלקים של המודעה. ראשית יש לדבר על המשרה באופן כללי שיסביר על מה מדובר, לעיתים גם ניתן לכלול את שם העסק אם זה מוסיף למועמד מידע על גודל / מוניטין וכד'. לאחר מכן צריך לכתוב על דרישות התפקיד וההגדרה שלו, כל אחד בחלק אחר של המודעה לפי הממשק שמציע אתר הדרושים. ההגדרות של התפקיד והכישורים קריטיות לסוג המועמדים שיענה למודעה שלך.

ההגדרות המקדימות בעצם מסננות מבעוד מועד את האנשים ששולחים קורות חיים ומציעים עצמם למשרה. אם במודעה כתוב שרק בעלי תואר שני רלוונטיים, על פי רוב בעלי תואר ראשון כבר לא ישלחו קורות חיים. גם דרישות התפקיד יכולות לסנן עוד ועוד אנשים וכמובן ניתן לסיים שרק פניות מתאימות תענינה. כך יכולה מודעת דרושים לעבוד.

לשמור על כבוד ואמינות

כתיבת מודעות דרושים מחייבת אותנו לעשות את מה שצריך בכבוד הראוי. בעזרת ניסוחים ופרסום המודעה באתרים הרלוונטיים ניתן לבסס את מעמדה של כל מודעה. אם מדובר על מודעת דרושים בתחום החינוך,
הכי טוב יהיה לפרסם את המודעה באתרי חינוך או אתרים לשינוי חברתי וכנ"ל לגבי טכנולוגיה ורפואה משלימה.
בסופו של דבר, כל מעביד רוצה להעסיק אנשים טובים וכל אדם אחר רוצה לעבוד במקום טוב ואחד התהליכים החשובים ביותר ליצירת קשר הוא באמצעות מודעות הדרושים. כך ניתן ליצור מצב נתון אופטימאלי של יחסי עובד מעביד. 

שמירה על החוק במהלך ניסוח מודעות דרושים

ניסוח מודעות דרושים דורש מאיתנו לשמור על שיוויון הזדמנויות על פי חוק, חוק שיוון הזדמנויות קובע מספר כללים לפיהם יש לנסח מודעת דרושים, אי עמידה בחוק עלול לגרור טענות ותביעות משפטיות.
חלק חשוב מהחוק המתייחס ללשון המודעה:
”מעביד או הזקוק לעובד לא יפרסם מודעה בדבר הצעת עבודה או שליחה להכשרה מקצועית אלא אם כן הצעת העבודה צוינה בלשון זכר ובלשון נקבה בין ביחיד ובין ברבים, וכן לא יפרסם מודעה כאמור שיש בה הפליה על פי הוראות סעיף 2 לחוק“

פרסום דרושים חינם

מוזמנים לפרסם את מודעות הדרושים שלכם גם בלוח אתר "מובטל" דרושים, הפונה לקהל הרחב ומאפשר פרסום דרושים ללא תשלום וחיפוש עבודה ללא תשלום: פרסום דרושים

מאמרים אחרונים בתחום חיפוש עבודה

  • איך עוברים מתפקידי מזכירות לניהול משרד?
    תפקידי מזכירות ואדמיניסטרציה הם תחום רחב ומגוון מתוכו אפשר להתפתח ולצמוח לתפקידים ותחומים נוספים. אנו כאן על מנת לסייע לכם ללמוד על דרכים להתקדם בדרגות ולעבור מתפקידי מזכירות ותפקידי אדמיניסטרציה, לתפקידים בכירים יותר כמו ניהול משרד וכמו עוזרת אישית לבכירים. אז איך עושים זאת?
  • המעסיקים לא חוזרים אליך? בדוק/י למה
    אתם ממשיכים להעביר קורות חיים אל מעסיקים ללא מענה? זה הזמן ללמוד כיצד לעשות זאת נכון. סיבות רבות יכולת להוביל לכך שמעסיקים לא חוזרים אליכם. אז למה זה קורה?
  • אין הזדמנות שניה לרושם ראשוני
    ברור לכול שככלל, הרושם הראשון חשוב וקובע, אבל פחות ברור שיצירת רושם ראשון במקום עבודה חדש, איננו עניין לרגע ויכול להימשך זמן רב ואפילו מספר חודשים. וזאת מדוע ? בארגונים גדולים , לוקח זמן ליצור רושם ראשון אצל האנשים. באשר מדובר בארגון גדול, דרושים מספר חודשים עד שמזדמן לפגוש את כל המנהלים, העובדים, הספקים, השותפים…
  • איך לבסס מעמד בתפקיד חדש?
    התחלת לעבוד בעבודה חדשה, בתקופה הראשונה רוב הדברים חדשים לך, אנשים, תפקידים, תחומי אחריות, תהליכים בארגון, הפוליטיקה הארגונית, המנהלים, העובדים, המשרדים, הערכים והחזון המוטמע בארגון ועוד ועוד.בהמשך למאמר הקודם, המדריך לשבוע הראשון בעבודה, הנה שלושה דברים שאפשר לעשות בעבודה החדשה כדי לבסס מעמד וכדי להתחיל ברגל ימין:
  • המדריך לשבוע הראשון שלך בעבודה
    גם אם את או אתה נמצאים עדיין בתקופת חיפוש עבודה, אפשר לשלב בתהליך החיפוש גם הכנה לקראת תחילת עבודה במקום החדש (שיגיע בקרוב).מספר טיפים להתנהלות נכונה בשבוע הראשון שלך בעבודה יעזרו לך להשתלב טוב יותר ונכון יותר במקום העבודה החדש. המאמר נכתב בלשון זכר אבל מתייחס לשני המינים כמובן.
  • המטרה - עבודה חדשה
    כשנכנסים לתהליך חיפוש עבודה צריך להגדיר מטרה, המטרה צריכה להיות פשוטה ברמת ההגדרה שלה, כשאת או אתה רואים את המטרה מול העיניים, אין שאלות לגביה. למשל:

כניסה לחשבון