7 שאלות חשובות שחייבים לשאול לפני ראיון העבודה הבא! - "מובטל" דרושים

לוח דרושים שמוצא לך עבודה! מודעות דרושים אמיתיות ועדכניות

search-iconמצא עבודה

7 שאלות חשובות שחייבים לשאול לפני ראיון העבודה הבא!

ראיון עבודה זו לא סיטואציה קלה לאף אחד, אבל כל אחד וכל אחת יכולים לשפר את הסיכוי לעבור את ראיון העבודה - פשוט, כשמגיעים מוכנים לראיון עבודה הסיכוי לעבור אותו גדל משמעותית.
ריכזנו 7 שאלות שכל מחפשי העבודה חייבים לשאול את עצמכם לפני הראיון הבא, וכך להיות יותר מוכנים ויותר טובים בראיון הבא.

 

1. מדוע אתה מעוניין בתפקיד הספציפי הזה? אבל באמת

כשאתם מגישים מועמדות לתפקיד ספציפי, אתם מגישים מועמדות לתפקיד ספציפי ולא כדי להיכנס לחברה, אז במקום לשבח את המשרד ולהגיד שמקום העבודה נפלא, נסו להגיד בדיוק למה מקום העבודה הזה כל כך נפלא בעיניכם.

תגידו: הנה שלושת הסיבות העיקריות שהובילו אותי להגיש מועמדות לתפקיד הזה.
אל תגידו: שמעתי שמקום העבודה הזה נפלא.

 

2. איך הידע, הניסיון והיכולות שלך יבואו לידי ביטוי בתפקיד הזה?

בדרך כלל מועמדים בראיון עבודה יענו לתשובה הזו כשהם מדקלמים את מה שרשום במסמך קורות החיים שלהם, במקום, נסו להוסיף על מה שרשום ולהסביר איך היכולות שלך יתרמו לתפקיד ולחברה.

תגידו: אני מאוד אשמח להיות חלק מהקבוצה שפועלת בתחומים X ו Y ואני בטוח שהניסיון שלי ב X,Y, Z יסייע לנו להגיע לתוצאות טובות יותר.
אל תגידו: יש לי ניסיון ב X,Y,Z ואני חושב שזה יתאים לתפקיד.

 

3. האם אתם יודעים מספיק על החברה והתפקיד אליהם הגשתם מועמדות?

זה לא מספיק לעשות גוגל על החברה ולקרוא עליה באופן כללי, כדאי ללמוד ולהכיר את החברה, את הפרויקטים בהם היא מעורבת כיום, את הצלחות העבר שלה והאתגרים שלה, להכיר את התפקיד אליו הגשתם מועמדות, את הצוות אליו תשתייכו ואפילו את מנהל הצוות עצמו.

תגידו: ראיתי שיש לך ניסיון ב X, מעניין איך זה לעבוד בצורה כזו בצוות?
אל תגידו: איך זה לעבוד בחברה?

 

4. האם בדקתם והשקעתם מספיק כדי להתקבל לתפקיד?

מראיינים אוהבים לשאול את המועמדים אם יש להם שאלות כלשהן על התפקיד אליהם הגישו מועמדות, תשובת המרואיין משקפת בצורה ברורה את רמת ההכנה וההשקעה של המועמד לתפקיד. התשובה שלכם צריכה לשקף הכנה וידע, מבט לטווח ארוך בתפקיד וגישה מבוססת הצלחה.

תגידו: אחרי חצי שנה בתפקיד, מה מבחינתך יחשב להצלחה?
אל תגידו: מה אתם מחפשים במועמד?

 

5. האם אתם יכולים להביא רעיונות חדשים לתפקיד ולחברה?

במהלך הראיון יתכן וישאלו אתכם איך לדעתכם אפשר לשפר את החברה אליה אתם מגישים מועמדות, זו הזדמנות מצויינת להראות יכולת פתרון בעיות, מחשבה יצירתית, אבל חייבים לזכור שהתשובה שתענו בהכרח תכיל ביקורת על החברה ו/או על אופן פעולתה, לכן יחד עם הביקורת חייבים לתת הצעה אחת לפחות לפתרון העניי (אף אחד לא אוהב שמציינים בעיה בלי לתת פתרון).

תגידו: אני חושב שיש הזדמנות אדירה לרענן את המהלכים השיווקיים ולהוסיף פעילות אינסטגרם תומכת.
אל תגידו: זה שאין לכם תמונות יפות באינסטגרם זו בעיה.

 

6. האם אתם מוכנים להתעניין ולשאול את המנהל/ת המגייס/ת על הצוות, על החברה, על העבודה ?

ראיון עבודה זו גם אפשרות לשאול ולבחון את התפקיד, את הניהול, את הצוות והחברה. שאלות אלו יאפשרו לכם להבין אם אתם באמת רוצים להשתלב בחברה, בתפקיד ולעבוד תחת המנהל/ת המגייס/ת, שאלות מסוג זה יראו למנהל/ת כמה חשוב לכם התפקיד, ישקפו את הרצון שלכם להשקיע ולהצליח בתפקיד.

תגידו: מהם שלושת המטרות העיקריות של המחלקה השנה, מה המדדים להצלחה שלהם?
אל תגידו: מה החזון שלך?

 

7. אם כל מה שאתם עושים בתהליך חיפוש העבודה שלכם היה ידוע למשפחה שלכם, האם הם היו גאים?

תהליך חיפוש העבודה יכול להיות ארוך ומורכב, לכן חייבים לשים לב ולהישאר בני אדם: תמיד ולכל אדם תהיו מנומסים, דברו אמת, תעמדו במילה שלכם, אל תנפחו את קו"ח, תגידו תודה /בבקשה כשצריך, תקשיבו... וכל שאר הדברים הברורים, נהגו כך שאם המשפחה שלכם היתה יודעת כל מה שעשיתם - הם יהיו גאים.

ועכשיו, אתם מוזמנים לדף הפייסבוק שלנו: להעיר, להאיר, לשאול ולהרחיב עבור אחרים בכל הנוגע לראיון עבודה ולהכנה לראיון עבודה.

עכשיו הזמן לסדר לעצמך כמה ראיונות עבודה!

כל המשרות: דרושים
הרשמה לאתר: רישום
יצירת סוכן חכם: סוכן חכם
הפצת קו"ח: הפצת קורות חיים

קדימה, בהצלחה בראיון העבודה הבא שלך!

מאמרים אחרונים בתחום ראיון עבודה

  • מה ללבוש לראיון עבודה?
    במהלך חיפוש עבודה אנחנו נדרשים לכתוב קורות חיים, לאתר משרות אשר רלוונטיות אלינו, לניסיון שלנו, להשכלה שלנו, לשאיפות הקריירה שלנו ולשאיפות ההכנסה שלנו.
  • כל מה שרציתם לשאול על ראיונות עבודה, מתוך היוטיוב של Startup for Startup
    שקד מזרחי, HRBP & people operations בחברת מאנדי.קום ואדוה שיסגל מנחה את השיחה על כל מה שצריך לדעת על ראיונות עבודה וגם על איך בוחנים כישורים של מועמדים, ולא רק לפי ניסיון מקצועי.
  • טיפים לראיון עבודה בזום
    ככל הנראה, גם אחרי תקופת הקורונה, חברות עדיין יקיימו ראיונות עבודה בזום, לא לכל תפקיד ולא בכל שלב בתהליך גיוס העובדים, אבל ראיונות עבודה בזום (או בכל פלטפורמה אינטרנטית אחרת) ישארו איתנו לתמיד.ייתכן ולאחר הגשת מועמדות וכניסה לתהליך מיון ראשוני יזמינו אתכם לראיון עבודה בזום, ויכול להיות שגם הראיונות הבאים בתהליך יהיו דרך זום.מתוך הצורך…
  • כיצד מבטיחים הצלחה בראיון עבודה
    תהליך קבלה לעבודה מתאפיין בארבעה שלבים עיקריים, והם: הגשת מסמך קורות חיים, ראיון עבודה ראשוני ע"י מחלקת משאבי אנוש, ראיון עבודה שני ע"י הגוף המקצועי המגייס ולבסוף גם מבחן התאמה (בשלב כלשהוא בתהליך).מסמך קורות החיים שלך עשה את העבודה וזומנת לראיון עבודה ראשון בחברה, הגיע המבחן האמיתי והוא לעבור בהצלחה את שלבי הגיוס, ראיונות הקבלה…

כניסה לחשבון