בלעדיות חוסמת חזון - "מובטל" דרושים

לוח דרושים שמוצא לך עבודה! מודעות דרושים אמיתיות ועדכניות

search-iconמצא עבודה

בלעדיות חוסמת חזון

אחד הנושאים המרכזיים בהם עוסק תחום האימון היינו בניית חזון.
בחינת ההיסטוריה העסקית של חברות וארגונים המובילים בתחומם כמו גם קריאת אוטוביוגרפיות של אישים רבים מגלה מכנה משותף המכיל שני מרכיבים עיקריים להצלחה של כולם האחד הוא החזון והשני הוא הפצתו של החזון ורתימת הכלל ליישומו.

דרכים לכתיבת החזון
בין מרכיבי החזון ניתן למנות: חלומות, ערכים, רצון לשינוי המציאות הקיימת, יצירת אפשרויות ותרומה לקהילה ולהתפתחות האבולוציה.

חלומות – חלומות הינם מרכיב חשוב בבנייתו של החזון. חלום היינו משאלה או שליחות אותה אנו רוצים להביא לעולם. עולמם של העם האמריקאי השתנה מבלי שוב הודות לחלומו של ד"ר מרטין לותר קינג אשר חלם על היום בו ייהנו כל אזרחי ארה"ב, ללא הבדל גזע, דת ולאום משיווין זכויות מלא כולל שימוש בתחבורה הציבורית ללא פחד או מורא. בעליהם של חברות רבות החלו את פעילותם העסקית מתוך חלום משותף להם ולאחרים.
הפעילות העסקית בהם בחרו בעלי החברות הינה הדרך להגשמתו של החזון. כדאי לשוב ולהיזכר בחזונו של ג'ורג ו. מרק מיסד חברת "מרק" אשר חרטה על דגלה להיות חברה בעלת שיעור קומה בינלאומי שתועיל לאנושות כולה באמצעות תרומות חדשניות לרפואה.

ערכים – ערכים נמדדים ונבחנים לפי מענה על השאלות הבאות:
א. האם אני יכול לוותר על הערך כחלק מהשקפת עולמי?"
ב. האם הערך אותו אני בוחר לבטא בחזוני הוא תלוי כסף, זמן או עיסוק?

בשני המקרים הנ"ל התשובה לשאלות חייבת להיות "לא". תשובה חיובית לשאלות תדרוש בדיקה מחודשת האם נכון יהיה להשתמש בערך זה בבניית החזון.
ערכים כחלק מחזון משמשים כאבן יסוד בתהליך העשייה. בחינת אפשרויות לחיים מתוך חזון מתממשת דרך יעדים ומטרות המשתנות כל הזמן ביחס לנקודת המוצא שלנו תוך התרחבות לתחומים נוספים ובחינת יעדי סף חדשים להשגה גבוהים יותר.

תרומה לקהילה ולהתפתחות האבולוציה
חזון הופך לחזון כאשר הוא מתמזג עם הקהילה ותורם להתפתחות האבולוציה באמצעות רעיון, חידוש, פריצת דרך ושינוי המצב הקיים. חזונם של אנשים פרטיים, כמו גם חזונם של ארגונים וחברות מהווה חלק מתרומה קולקטיבית להתפתחות היקום. חיים מתוך חזון מאפשרים התמקדות במעשים ובאורך חיים (חיי אדם וחיי חברה), יוצרים בהירות בתקשורת עם האחר, מאפשרים קבלת האחר ומנטרלים שיפוטיות.

האם יש משמעות לחזון וחיים מתוך חזון עם אנו בוחרים לשמור עליו בסוד או להעניק אותו בבלעדיות לאדם אחד או לקבוצה אחת ?

המכנה המשותף לאנשים וחברות אשר הצליחו ועדיין מצליחים לפעול ולקדם את חזונם נובע מהעובדה שאכן הענקת בלעדיות בעסקים, בכתיבה, בפרסום לאדם בודד או לחברה אחת, תורמת להתפוגגותו של החזון.

דרכים לקידום החזון

ביטול הבלעדיות ומעבר להפצת החזון מהפרט אל הכלל: חזון במהותו הוא שיתוף פעולה שלנו עם כמה שיותר אנשים.בלעדיות חוסמת ומעכבת פעולות להפצת החזון. כאשר אנו פועלים במרחב, אנו נחשפים ליותר אנשים ובכך מזמינים אחרים להכיר אותנו, את חזוננו ואת דרכי הפעולה בהם בחרנו לקדם החזון.

יושרה ומוסר – קידום החזון חייב להתבצע תוך יושרה אישית של בעל/ת החזון ולפעול לפי כללי המוסר בחברה בה הוא/היא חי/ה. יש לבטל את כל הסודות ואת כל ההסתרות (גלויים או סמויים). יש לבטל כל הספקות וליצור בהירות מוחלטת, כך שכל מי שיקרא או יקשיב לחזון יבין אותו.

פעולה מתוך תשוקה, התלהבות ונחישות – התשוקה, ההתלהבות הינם חלק בלתי נפרד מכתיבתו של החזון והכנת רשימת פעולות לקידומו, שכן זהו למעשה תהליך בו אנו עורכים הכרות מחודשת עם עצמנו ועם הבחירות שאנו בוחרים לקחת מרגע כתיבתו והלאה. יישומם של הפעולות, מתוך הכרה של מי שאנו בוחרים להיות והדרך בה אנו בוחרים לתרום לקהילה ולהתפתחות האבולוציה נעשית בנחישות ובעוצמה אדירה מתוך תחושת כיף ונינוחות עם הרעיון והדרך. אלו הם המניעים אשר הביאו את וולט דיסני להצלחה והפצת חזונו בעולם כולו.

רתימת הכלל לחזון – אחת הדרכים לרתום הכלל לחזון היא מציאת המכנה המשותף. בתהליך התבוננות כשווה בין שווים וב"גובה העיניים", נמצא שיש יותר מהמשותף מאשר המבדיל. בכל חזון יש מן המשותף לכולנו.

מאמרים אחרונים בתחום חיפוש עבודה

כניסה לחשבון