הרווח באתנחתא התנדבותית בזמן חיפוש עבודה - "מובטל" דרושים

לוח דרושים שמוצא לך עבודה! מודעות דרושים אמיתיות ועדכניות

search-iconמצא עבודה

הרווח באתנחתא התנדבותית בזמן חיפוש עבודה

לפעמים אנו זקוקים לשינוי בחיינו, או שהשינוי נכפה עלינו. תקופות של שינויים מביאות אותנו, להחלטות גורליות. החלטות אלו משפיעות על כל תחומי חיינו ודפוסי המחשבה שלנו, שינוי דפוס המחשב יכול להביא אותנו למצב בו אנו במצב תודעתי של חיפוש עבודה. מצב תודעתי זה, מביא אותנו, לרוב, להתמקד אח ורק בתחום חיפוש עבוד, תוך התעלמו (כמעט מוחלטת) מהסביבה והאחרים. במאמר זה צוות אתר מובטל ינסה לעמוד על הדרך לשלב בין חיפוש עבודה ותרומה לחברה ו\או הסביבה בתקופה זו.

תקופת חיפוש עבודה נתפסת, בעיני רוב, כתקופה בה מחפש העבודה נמצא בתקופה מבוזבזת ואבודה, מאחר ומחפש העבודה משקיע את מירב זמנו ומירצו בחיפוש עבודה. בתקופה זו, בה (במיוחד בישראל), כאשר ארגוני סיוע וחברה אזרחית דואגים למלא את החֶסֶר, שהממשלה מקפידה להגדיל כל הזמן, נותר לנו האזרחים לדאוג כי מדינת ישראל, כיישות עצמאית, לא תכנס למצב תודעתי ותעבור למצב תודעתי הדומה למצב חיפוש עבודה, בו אנו נמצאים ומתמקדים.

מידי יום אנו מקבלים פניות מגולשים הנמצאים במצב דומה, גולשים המחפשים עבודה, נכנסים לאתר מובטל, קוראים את מגוון המשרות המשרות המוצגות בלוח הדרושים שלנו,, חוככים בדעתם האם להתחיל תהליך של הסבת מקצוע, ולחזור לחפש עבודה. או בזמן השינוי הזה, עליהם לתרום לחברה. אנו מייעצים, בדרך כלל, כי שתי המטרות אינן נוגדות אחת את השניה. נהפוכהו התנדבות ונתינה מעצמנו מחזקת ומעצימה אותנו.

ניתן להתנדב, לתרום, לתת ולהשפיע בכל זמן נתון - במיוחד בתקופה בה אנו הכי חלשים ופגיעים, ותקופת חיפוש עבודה היא תקופה כזו. מחקרים רבים מראים כי נתינה והתנדבות, מחזקות, תורמות לבטחון העצמית ומתבטאות במראה החיצוני ולתדמיתנו. התנדבות, נתינה, דאגה לזולת (בין אם המדובר באדם, בעל חיים, צמח, עץ, האוויר מסביבנו, מוצג אומנותי, או רעיון) מחזקים את את הבטחון העצמי שלנו, ונותנים לנו יתרון יחסי לעומת אחרים הנמצאים באותה הסיטואציה ומתמקדים אך ורק בעצמם.

מאמר זה, שנושאו התנדבות בזמן חיפוש עבודה, נכתב בעקבות פניה מרגשת פניה שהגיעה אלינו מגולשת שסיפרה לנו כיצד בחרה שלא למקד עצמה אך ורק בחיפוש עבודה אלא לפרוס את מאמציה, להרחיב את ידיעותיה, לעזור לאחרים ולהרוויח לא רק כספית, בתקופת חיפוש עבודה. אותה גולשת, שהתנדבה בעבודה עם נוער במצוקה- סיפרה לנו, באותה הודעה, כי העובודה ההתנדבותית עם בני נוער בלילות, דרך אחת מהעמותות, גרמה לה להבין חייה התמקדו בדברים, שחשיבותם פחותה מהעיקר, והמסכמות החברתיות ל החברה המערבית במאה העשרים הביאו אותה להתמקד בקריירה, שאולי תרמה לה לחשבון הבנק, מעבודה לעבודה, במרדף תמידי של חיפוש עבודה, שינוי בקריירה והתמקדות במקצוע אקדמי, בו לא בחרה.

בכדי לא להלאות אתכם הקוראים נסכם את הסיפור בזה שאותה, גולשת אנונימית, בחרה להתנדב בדיוק בתקופה בה הייתה בין עבודות, רוב זמנה הפנוי הוקדש ל- חיפוש עבודה ובמכתבה המרגש הזכירה גם מצב נפשי רעוע שנקלעה אליו. תוך כדי שיטוט באינטרנט ובפורומים השונים נתקלה בסיפורם של קבוצת בני נוער בסיכון, שמפעילים בית מאפה בעזרת מתנדבים ובעזרת בית המאפה הזה, הם מתרגלים כיצד לחהתמודד עם המציאות העיסקית הדורסנית, של החברה הישראלית. הגולשת שלחה הודעת דוא"ל אל מפעילי המיזם הזה, החלה להתנדב בו. תקופת ההתנדבות לימדה אותה הרבה על עצמה, על ערכה הגבוה, בעיני האחרים, הבטחון העצמי שלה עלה, ותדמית שהקרינה, בזמן ראיונות עבודה, הייתה תדמית של מנצחת. הגולשת הזו היא רק דוגמא אחת למאות רבות של מחפשי עבודה אחרים, אשר מבקשים לנצל את הזמן שיש להם ולבצע אתנחתא יזומה במירוץ המתמיד , בין חיפוש עבודה ל- חיפוש עבודה בין שיפור קורות חיים ומשלוחם ובהמתנה מורטת עצבים לשיחת הטלפון המיוחלת המזמינה אותנו לראיון עבודה.

צוות אתר מובטל ממליץ לקוראיו הנאמנים, עיצרו לכמה רגעים את המירוץ המטורף לחיפוש עבודה, הביטו סביבכם, חישבו ושאלו את עצמכם:

  • האם זו החברה בה אתם רוצים לחיות?
  • האם את עדיין מבקשים לחיות בסביבה בה משאבי הטבע מבוזבזים, הזיהום האלימות, והסבל הם אלו המכתיבים את סדר היום הציבורי שלנו?

אנו מקווים כי תבינו שחיפוש עבודה אינו פוטר אותנו מאחריות לגבי החברה בה אנו חיים והסביבה בה גדלנו ובה ילדינו ונכדינו ישארו, לאחר לכתנו ונפסיק לעסוק אך ורק בחיפוש עבודה. בזמן העצירה (הזמנית) היזומה זו, אנו ממליצים לכם לקחת את עצמכם בידיים, לצאת החוצה, למצוא מטרה נוספת בחיים ולחלק את המאמץ בין חיפוש עבודה למטרה זו.
הרווח יהיה כולו שלכם.

מאמרים אחרונים בתחום חיפוש עבודה

כניסה לחשבון