עבודה לסטודנטים, עבודה במהלך לימודים - "מובטל" דרושים

לוח דרושים שמוצא לך עבודה! מודעות דרושים אמיתיות ועדכניות

search-iconמצא עבודה

עבודה לסטודנטים, עבודה במהלך לימודים


רובנו, זקוקים לפרנסה בכל שלב בחיים, וגם בתקופת הלימודים. במאמר זה נראה מהם התפקידים שמתאימים לסטודנטים? ואיך מוצאים עבודה לסטודנטים שמשתלבת באופן הטוב ביותר עם תקופת לימודים?

להיות סטודנט ולעבוד

תקופת הלימודים היא תקופה של צמיחה והתפתחות, בה רוכשים השכלה וידע אשר לבסוף מובילים למקצוע ועבודה בתפקיד נחשק. אולם, תקופת הלימודים נפרסת לרוב על כמה שנים, וסטודנטים רבים מחפשים אחר פרנסה ועבודה שתשתלב עם מסלול הלימודים ותאפשר לעשות את השניים במקביל. כי אין מה לעשות, חייבים פרנסה ובמיוחד בארצנו הקטנה, בה לימודים, כפי שכולנו יודעים, אינם זולים ויחד איתם גם המחייה יקרה.

במה סטודנטים יכולים לעבוד?

לרוב, בוחרים סטודנטים במקצועות המשתלבים עם שעות הלימודים ומקומות עבודה המציעים משמרות בעלות שעות גמישות יחסית שתתאמנה. בין הצעות עבודה אלו, סטודנטים רבים בוחרים בעבודות של שירות לקוחות, שמציעות חברות סלולאר (אבל לא רק), עבודה במלצרות, משרות אבטחה וכדומה, העיקרון המנחה הוא התאמת העבודה ללוח הזמנים של הסטודנט.

רבים מתפשרים על תחום התעסוקה, מאחר ולא פשוט למצוא עבודה שגם תתאים לשעות, גם תייצר פרנסה ראויה וגם תישאר בתחום ההתמחות של הלימודים שהם עוברים. משרות נוספות שיכולות להתאים הם עבודות זמניות בחופשים וסופי שבוע או לחילופין עבודה מהבית, שמאפשרת לסטודנט לקבוע את לוח הזמנים ולהתאימו ללימודים ולעיתים עבודה מהבית יכולה לאפשר פרנסה טובה יותר כאשר השירות שהסטודנט נותן הוא מקצועי בתחומו.

להפוך את משרת הסטודנט להתפתחות מקצועית

אחת האפשרויות אשר עומדות בפני סטודנטים, על מנת להתפרנס בכבוד ולהמשיך ולהתפתח, היא למצוא עבודה בחברה או עסק הקשורים לתחום העניין בתפקיד שאינו דורש הסמכה. תפקיד משני במקום שכזה יכול להוות אפשרות להתפתחות מקצועית בעתיד. במידה ואתם הסטודנטים, עובדים חרוצים בחברה העוסקת בתחום הלימודים שלכם, תהיה לכם האפשרות להתקדם לתפקיד מקצועי לאחר סיום הלימודים וקבלת ההכשרה. כך למעשה, עבודה "זמנית" יכולה להוות מקפצה משמעותית להתפתחות מקצועית וייצרת קריירה בעתיד.

לחשוב לטווח הארוך

ניהול נכון של הקריירה יכול לסייע לסטודנטים בטווח הארוך, לייצר פרנסה עתידית משתלמת אשר תהפוך למקצוע ותתרום להתפתחות המקצועית. כך לדוגמא, במקומות עבודה רבים העוסקים בשירות לקוחות ניתן לרכוש ידע רב בשיווק ופרסום. ידע זה, יכול לתרום רבות לקורות החיים בהמשך. מהלך של תכנון קריירה מראש יכול להקפיץ ולכוון את מהלך הדברים כך שהדרך תהיה פרוסה לפניך כבר בתחילתה.

להפוך את הקושי להזדמנות

עבודה בזמן הלימודים עלולה להוות אתגר עבור רבים בעיקר כאשר מדובר בלימודים תובעניים. אולם, כאשר אין ברירה יוצאים לעבודה. מתוך מציאות זו, ניתן לייצר קשרי עבודה כבר בזמן התואר, אשר יסיעו באופן מידי בסיומו. בנוסף, ניתן לרכוש ניסיון, כלים ומיומנויות אשר ירחיבו את קורות החיים בסיום הלימודים, דבר המהווה יתרון על פני סטודנטים אחרים. בהמשך לכך, ההתנסות מאפשרת לסטודנטים להכיר מעט את שוק העבודה ולהגיע מוכנים, עם ניסיון, ידע וקשרים מקצועיים.

איך מוצאים עבודה המתאימה?

חיפוש יסודי באתרי דרושים וברשתות החברתיות, קשרים, משפחה, סבלנות ותכנון יסיעו לכם למצוא את העבודה המתאימה. לאחר שתבינו את סדר היום שלכם והשעות שאתם יכולים לעבוד, תוכלו למקד יותר את העבודה אשר מתאימה לכם. לחילופין, מסלולי לימודים רבים מציעים אפשרות של לימודי ערב, דבר אשר פותח אפשרויות נוספות לעבודה.

לאחר שאתם יודעים מה השעות והימים הפנויים שלכם להגדיש עבור שעות עבודה, זה הזמן לבנות קורות חיים אשר יסיעו לכם למצוא את העבודה המתאימה ביותר. הכניסו כל דבר אשר מעיד על רצינות ואחריות, מציג את האופי שלכם והאיכויות שלכם לקורות החיים וייצרו קורות חיים אשר יתנו רושם חיובי המתאים לאישיות שלכם, לניסיון שלכם ולכוונות המקצועיות שלכם.

המשרות הכי טובות לסטודנטים

תפקידים ניהוליים שונים מקנים בהמשך יתרון בשוק העבודה, וניתן למצוא תפקידים אלו בתחומים רבים. כמו כן, קיימות משרות שונות לסטודנטים, כגון: מתמחים ועוזרים בחברות השונות, כותבי תוכן (תפקיד אשר אפשרי גם כעבודה מהבית), אנשי שירות, תפקידי עיצוב זוטרים, עוזרי הוראה ואסיסטנטים אשר יכולות לתרום רבות לקורות החיים וגם לידע והניסיון. לחילופין, בקמפוס הלימודים ניתן לרוב להשתלב בתפקידים מסוימים כאשר היתרון במציאת עבודה בקמפוס הלימודים, היא שישנה הבנה רבה לצרכי הלימוד ויכולת להתגמש בהתאם לצרכים שלכם כסטודנטים.

הדבר העיקרי הוא להבין את משמעות התפקיד והסיבה לעבודה, אם העבודה מאפשרת לכם את הלימודים או את החיים עצמם, אם העבודה תורמת לכם ידע וניסיון לטובת התפקיד הבא שלכם או מייצרת לכם קשרים מקצועיים, אם העבודה היא במקום בו אתם רוצים לצמוח ולגדול או כל משמעות אחרת. חשוב לראות את המשמעות והמטרה ולחתור אליה.

לוח דרושים לסטודנטים

עבודה לסטודנטים
לוח דרושים סטודנטים
- עבודה ללא ניסיון

מאמרים אחרונים בתחום חיפוש עבודה

כניסה לחשבון