ממה להיזהר כששולחים קורות חיים? - "מובטל" דרושים

לוח דרושים שמוצא לך עבודה! מודעות דרושים אמיתיות ועדכניות

search-iconמצא עבודה

ממה להיזהר כששולחים קורות חיים?

  • מידע ומאמרים בתחום קורות חיים
  • עזור/י לחבר/ה למצוא עבודה

מחפשי העבודה ברשת נתקלים בסוגים שונים ומגוונים של מודעות דרושים, הסיבה לכך נעוצה בעובדה שבניגוד לשנים קודמות בהן המדיה הכתובה ו׳ המודפסת הובילה והייתה משמעותית בתחום התעסוקה כיום תהליכי הגיוס מתקיימים כמעט באופן בלעדי ברשת האינטרנט.

אפשר לראות לוחות דרושים מובילים שמרכזים פעילות חיפוש עבודה וחיפוש עובדים כמו פורטל דרושים, ג׳וב מסטר, אתר ״מובטל״ דרושים ועוד כמו גם אפשר ממש להרגיש את השפעת הרשתות החברתיות בכל הנוגע לאיתור וגיוס עובדים כמו הרשת הידועה בעולם שלאחרונה חדרה גם לשוק הישראלי, לינקדאין כמו כן רואים פעילות גיוס עובדים ופרסום מודעות דרושים גם בפייסבוק ויש עוד.

על פי רוב, פרסום הדרושים אינו דורש מהמפרסם כמעט דבר, לוחות המאפשרים פרסום מודעות דרושים ללא תשלום (אנחנו מתייחסים רק ללוחות איכותיים בהם מתבצעת בדיקת מודעות דרושים גם בפורמט החינמי) פתחו את האפשרות של המעסיק להחזיק מודעות דרושים בלוח׳ות שונים גם כאשר אין לאותו מעסיק צורך מידי בהעסקת עובד, בנוסף לכך ההזדמנות שנוצרה הביאה עימה גם לא מעט הד-האנטרים שמפרסמים מודעות דרושים עבור התפקידים השונים (לעיתים לצד פרסום של אותן החברות שמחפשות) והתופעה הנוספת היא מיני מודעות שמבוססות על אתרי אינטרנט במנגנוני חבר מביא חבר (ומקבל על הצלחה סכום כסף נאה) שעובד גם אם לא הייתם ממש חברים או שבכלל הכרתם.

על מה חייבים להקפיד כששולחים קורות חיים למשרה:

  • מומלץ לוודא למי מגיעים קו״ח, האם לחברה או לאדם פרטי.
  • במידה ואין תשובה חד משמעית לגבי המפרסם, מומלץ לשלוח קו״ח ללא כתובת מגורים, ללא מס ת.ז (גם אם כתוב שכן), ללא פרטים שעלולים להיות רגישים. צריך להתייחס למודעת הדרושים בחשדנות.
  • מודעות דרושים בתשלום הרבה יותר ״חזקות״ ממודעות דרושים חינמיות, המעסיק השקיע כסף כדי לגייס מה שתומך בצורך שלו בגיוס.
  • תמצית קו״ח בראש המסמך, כדי שהמסר העיקרי יעבור תוך שניות מרגע פתיחת המסמך, מעניין את המעסיק? הוא ימשיך לקרא.
  • להתקשר או לא להתקשר? אם יש מספר טלפון במודעה - תתקשר.
  • ממה להיזהר כששולחים קורות חיים? 

הדבר העיקרי שיש להישמר ממנו הוא שליחת קורות חיים מפורטים מידי דרך מודעת דרושים שאינה מזוהה עם חברה מסויימת, בימים אלו יש יותר ויותר מודעות מסוג זה באתרים בגלל האפשרות של פרסום חינמי (לא עולה למפרסם כלום כדי להשיג קו"ח של מועמדים).
ללא שם חברה יש סיכוי כלשהו שהמפרסם הוא "סתם" מישהו שמחפש פרטי קשר, אחרי שהוא מקבל קו"ח הוא יכול לעשות שימוש בטלפון, בכתובת, מס' ת.ז. (שבכל מקרה אנחנו לא ממליצים להכניס לקורות חיים).
לכן הדבר היחיד שכל מחפש עבודה יכול לעשות כדי לצמצם את הסיכון בהגשת מועמדות לעבודה דרך מודעות שאינן מזוהות הוא לייצר גירסת קורות חיים עם פרטי קשר מוגבלים (אפילו להכניס מספר טלפון שאינו המספר הראשי שלכם, כתובת מייל שאינה הכתובת הראשית ומיועדת ממש לצורך זה בלבד).

הסכנות בהגשת מועמדות דרך מודעות דרושים אינן גדולות או משמעותיות אבל כן יכולות לגרום לכאב ראש מיותר.

קורות החיים בדיקה ותיקון

בדיקה עצמית: שכתוב קורות חיים

שליחת קורות חיים למעסיקים

להגשת מועמדות: דרושים
להפצה מהירה: הפצת קורות חיים

 

מאמרים אחרונים בתחום קורות חיים

  • מה לכתוב במסמך קורות חיים של מאבטח?
    כתיבת קורות חיים של מאבטחים או קורות חיים של אנשי ביטחון אשר מעוניינים להגדיל את הסיכויים שלהם למצוא עבודה ע״י התייחסות לנקודות ולנושאים אשר מעסיקים בדרך כלל מחפשים
  • מה לא לכתוב בקורות החיים?
    קובץ קורות החיים שלנו יש מטרה אחת, היא להציג אותנו ואת היכולות שלנו על שולחן המעסיק הפוטנציאלי. היום, כאשר יש המוני מועמדים אשר מתחרים על כל משרה פנויה במשק הישראלי והבינלאומי, צריך לדעת איך למשוך את תשומת ליבו של המעסיק, ע״י מידע רלוונטי בלבד אשר מוצג בצורה נכונה שמאפשרת למעסיק לראות מיד את היתרונות שלנו…
  • כל מה שרצינו שתדעו על קורות חיים, תקציר מתוך פודקאסט Startup for Startup
    כל הגשת מועמדות למשרה חדשה כרוכה בשליחת קורות חיים לחברה עבור התפקיד הספציפי אליו אנחנו מכוונים. כיוון שכמות המועמדים למשרה גבוה יש חשיבות עליונה בכתיבת מסמך קורות חיים מדוייק ומתאים לתפקיד המוצע, יש לנו כמועמדים 15 שניות בממוצע למשוך את תשומת ליבם של אנשי ונשות HR. אז מה עושים?
  • לעשות סדר בחיפוש העבודה, מסמך קורות החיים שלך
    מסמך קורות החיים חשוב ומשמעותי בתהליך חיפוש העבודה, מקרים בודדים יאפשרו לך למצוא עבודה בלי קורות חיים מסודרים. אז אם אין לכם עסק משפחתי או קשרים מאוד חזקים עם אנשי כ"א בארגון, כמו 99% ממחפשי העבודה, גם אתם חייבים קורות חיים מסודרים.המאמר נכתב בלשון נקבה אך פונה לכל המינים.
  • כתיבת קורות חיים /שכתוב קורות חיים (עשה זאת בעצמך)
    סדרת טיפים שהוצאנו בחופש הגדול של שנת 2018 בו הזמנו את כל מחפשי העבודה לבצע תהליך אישי של שכתוב ותיקון קורות חיים או כתיבת קורות חיים עצמאית. בכל יומיים העלנו הנחייה חדשה ועזרנו לאלפי מחפשי עבודה לתקן, לשכתב או לכתוב קורות חיים חדשים.
  • קורות חיים בגישה שיווקית
    חיפוש עבודה יכול להוות מסע ארוך ומתיש הדורש מיומנות, סבלנות ואורך רוח. מסע החיפושים הזה יכול להתקצר באופן משמעותי אם נלמד להכיר טוב יותר את יתרונותנו ויכולותנו האישיות, אם נלמד להגדיר מטרות בצורה נכונה, אם נלמד להשתמש בכלים הזמינים, אם נדע לבחור נכון מבין חלופות תעסוקה זמינות, אם נדע לשווק את יכולותינו ואם נדע לצלוח…

כניסה לחשבון