לעשות סדר בחיפוש העבודה, מסמך קורות החיים שלך - "מובטל" דרושים

לוח דרושים שמוצא לך עבודה! מודעות דרושים אמיתיות ועדכניות

search-iconמצא עבודה

לעשות סדר בחיפוש העבודה, מסמך קורות החיים שלך

  • מידע ומאמרים בתחום קורות חיים
  • עזור/י לחבר/ה למצוא עבודה


מסמך קורות החיים חשוב ומשמעותי בתהליך חיפוש העבודה, מקרים בודדים יאפשרו לך למצוא עבודה בלי קורות חיים מסודרים. אז אם אין לכם עסק משפחתי או קשרים מאוד חזקים עם אנשי כ"א בארגון, כמו 99% ממחפשי העבודה, גם אתם חייבים קורות חיים מסודרים.
המאמר נכתב בלשון נקבה אך פונה לכל המינים.

קבלי השראה

כדי שמסמך קורות החיים שלך יהיה טוב ונכון, כדאי לך להתייעץ עם אנשים מהתחום, תחום משאבי האנוש, כמו למשל יועצי השמה ואנשי כ"א, לפעמים שאלה אחת יכולה לעשות הבדל גדול מאוד בתחרות על תשומת לב המעסיק המגייס. אם את יכולה להשקיע יותר (כסף), גשי למומחה בכתיבת קורות חיים וצרי לעצמך מסמך קורות חיים מושלם ע"י בעל מקצוע. חשוב מאוד לבחור את האדם הנכון לך.

קורות חיים מיוחדים ובולטים (מהסיבות הנכונות)

מסמך קורות חיים בא לשרת מטרה אחת, להיות השגריר שלך על שולחן המעסיקים. כשהמטרה מול העיניים תייצרי מסמך שיהיה מיוחד אשר יבלוט מעל השאר מול המעסיקים (אבל במסגרת הנורמלי, יותר מידי ייחודי עלול להיות בעיה), מבנה, עיצוב, פונטים, פסקאות ורווחים, תמונה אישית וייצוגית יכולים להיות בטעם טוב, תוספת איכותית למסמך, בעוד ששימוש יתר באנימציות והנפשות, לוגואים של חברות, לוגואים של אתרי קורות חיים וחיפוש עבודה (עשויים לעשות רושם שאת לא יודעת לכתוב לבד), פונטים גדולים מידי, צבעוניות יתר … אלה עלולים להזיק.

קבלי משוב על המסמך

לפני שאת שולחת את מסמך קורות החיים שלך למעסיקים, שלחי אותם לחמישה /שישה חברים שמכירים אותך, קבלי משוב ותקני את הדברים בהתאם לצורך (לא חייבים להסכים עם כל ההערות, אבל חשוב לקבל אותן). האם קורות החיים ברורים ובהירים? האם קורות החיים מציגים את היכולות שלך בצורה נכונה וברורה? האם החסרת משהו חשוב?

מכתב מקדים כללי

המכתב המקדים הוא מקום נוסף וחשוב בו תוכלי להציג את עצמך באופן פחות פורמלי, תכתובי לך את הבסיס למכתב המקדים אבל עבור כל משרה תבצעי את ההתאמות הדרושות כדי שהמכתב המקדים יהיה נכון למשרה, לחברה ולאדם אליו את מגישה מועמדות.
המכתב המקדים צריך להיות כתוב במייל עצמו או באיזור המיועד למכתב המקדים באתרים השונים ולא כחלק ממסמך קורות החיים. לא כל המעסיקים קוראים את המכתב המקדים, אבל מול אלו שכן קוראים יש לך הזדמנות להציג את עצמך בצורה פחות פורמאלית.

אחרי שסיימת, שימי את עצמך במקומם

בשלב זה צריך להיות לך מסמך קורות חיים ומכתב מקדים בסיסי, שימי את עצמך במקומם של המגייסים שיקבלו את קורות החיים שלך, או במקומו של מפרסם מודעת הדרושים שמחפש עובדים עכשיו ותראי אם יש לך תיקונים נוספים שניתן לעשות ולשפר את המסמך.

בדקי ושפרי את קורות החיים שלך שוב ושוב

כמו שכתבנו, תפקיד מסמך קורות החיים הוא להיות השגריר שלך על שולחן המעסיק, המשמעות היא שבעקבות שליחת קורות חיים את מצפה לקבל זימון לראיון עבודה. זה המדד היחיד.
במידה ולאחר שליחת קורות חיים מרובה, מאות מסמכים לפחות, הטלפון לא מצלצל והמעסיקים אינם מזמנים אותך לראיונות עבודה - יש שתי בדיקות שאת חייבת לבצע:

  • האם את שולחת את קורות החיים לתפקידים שמתאימים לך ?
  • האם קורות החיים שלך נכונים עבור אותן תפקידים ?
  • אם שלחת את קורות החיים שלך ל400 משרות שרלוונטיות לך ולא היה טלפון אחד או מייל אחד לפחות, כנראה שמסמך קורות החיים שלך לא כתובים מספיק טוב וחייבים שיפור.
  • את יכולה לעשות את שיפור מסמך קורות החיים שלך עם איש מקצוע מתאים או להתחיל ע"י שיפור המסמך באופן עצמאי ע"י מסמך ההנחיות שלנו: שכתוב קורות חיים
בהצלחה!

מאמרים אחרונים בתחום קורות חיים

  • מה לכתוב במסמך קורות חיים של מאבטח?
    כתיבת קורות חיים של מאבטחים או קורות חיים של אנשי ביטחון אשר מעוניינים להגדיל את הסיכויים שלהם למצוא עבודה ע״י התייחסות לנקודות ולנושאים אשר מעסיקים בדרך כלל מחפשים
  • מה לא לכתוב בקורות החיים?
    קובץ קורות החיים שלנו יש מטרה אחת, היא להציג אותנו ואת היכולות שלנו על שולחן המעסיק הפוטנציאלי. היום, כאשר יש המוני מועמדים אשר מתחרים על כל משרה פנויה במשק הישראלי והבינלאומי, צריך לדעת איך למשוך את תשומת ליבו של המעסיק, ע״י מידע רלוונטי בלבד אשר מוצג בצורה נכונה שמאפשרת למעסיק לראות מיד את היתרונות שלנו…
  • כל מה שרצינו שתדעו על קורות חיים, תקציר מתוך פודקאסט Startup for Startup
    כל הגשת מועמדות למשרה חדשה כרוכה בשליחת קורות חיים לחברה עבור התפקיד הספציפי אליו אנחנו מכוונים. כיוון שכמות המועמדים למשרה גבוה יש חשיבות עליונה בכתיבת מסמך קורות חיים מדוייק ומתאים לתפקיד המוצע, יש לנו כמועמדים 15 שניות בממוצע למשוך את תשומת ליבם של אנשי ונשות HR. אז מה עושים?
  • כתיבת קורות חיים /שכתוב קורות חיים (עשה זאת בעצמך)
    סדרת טיפים שהוצאנו בחופש הגדול של שנת 2018 בו הזמנו את כל מחפשי העבודה לבצע תהליך אישי של שכתוב ותיקון קורות חיים או כתיבת קורות חיים עצמאית. בכל יומיים העלנו הנחייה חדשה ועזרנו לאלפי מחפשי עבודה לתקן, לשכתב או לכתוב קורות חיים חדשים.
  • קורות חיים בגישה שיווקית
    חיפוש עבודה יכול להוות מסע ארוך ומתיש הדורש מיומנות, סבלנות ואורך רוח. מסע החיפושים הזה יכול להתקצר באופן משמעותי אם נלמד להכיר טוב יותר את יתרונותנו ויכולותנו האישיות, אם נלמד להגדיר מטרות בצורה נכונה, אם נלמד להשתמש בכלים הזמינים, אם נדע לבחור נכון מבין חלופות תעסוקה זמינות, אם נדע לשווק את יכולותינו ואם נדע לצלוח…

כניסה לחשבון