22 טיפים למחפשי עבודה, 3 דק׳ שיעזרו לך למצוא עבודה מהר

לוח דרושים שמוצא לך עבודה! מודעות דרושים אמיתיות ועדכניות

search-iconמצא עבודה

22 טיפים למחפשי עבודה

מאמר קצר אשר מיועד למי שרק מתחילים את תהליך חיפוש העבודה שלו או שלה, ריכזנו במאמר 22 טיפים למחפשי עבודה אשר נכונים ורלוונטים בכל תקופה, בכל שלב בחחיפוש העבודה ועבור הרוב המכריע של התחומים והמקצועות - מקום טוב להתחיל את החיפוש.

טיפים למחפשי עבודה:

1. הגדרת מטרות: תארו בבירור את המטרות שלכם בשלב זה של הקריירה ואת סוג העבודה אשר אתה מחפשים.

2. כתבו קורות חיים: כתבו מסמך קורות חיים ע״פ כללי הכתיבה המקובלים בארץ (או בארץ שם אתם מחפשים עבודה), קורות חיים אשר מדגישים את היכולות, ההישגים, ההשכלה והיתרונות שלכם לתפקיד הרלוונטי אליו אתם מגישים מועמדות ובצורה הטובה ביותר.

3. שפרו את פרופיל הלינקדאין: בדקו שיש לכם פרופיל לינקדאין מסודר אשר מציג אתכם באור חיובי ומקצועי, ומציג את ההישגים והשאיפות המקצועיות + תמונת פרופיל טובה ואיכותית, שימו לב שהפוסטים והתגובות שלכם במערכת הינם מקצועיים בלבד ורלוונטים עבור מי שמחפשים עובדים כמוכם.

4. מעורבות חברתית מקצועית: השתתפו באירועים בתעשייה הרלוונטית, הצטרפו לקבוצות מקצועיות בתחום והתחברו לאנשי מקצוע אשר יכולים לקדם את המטרות שלכם גם כדי להרחיב את מעגל החברים, השתתפו בדיונים גם ברשתות החברתיות אשר יכולות להיות כלי למעורבות והכרות חדשה.

5. מכתב מקדים: לכל הגשת מועמדות מומלץ לצרף מכתב מקדים, כדאי ליצור טמפלייט אחד או שניים לכל תפקיד אליו אתם מגישים מועמדות, בשליחה התאימו את המכתב לחברה ולתפקיד אליו אתם מגישים.

6. מחקר ולימוד: לפני הגשת מועמדות, תקראו ותלמדו על החברות להן אתם מעוניינים להגיש מועמדות כדי להתאים את המכתב המקדים ואת מסמך קורות החיים וכדי להיות מוכנים לראיון העבודה הראשון שיכול להיות ראיון טלפוני בטווח הזמן המיידי.

7. נראות ברשתות חברתיות ובאינטרנט בכלל: בצעו חיפוש בגוגל על שמכם, בעברית ובאנגלית, בדקו איך אתם נראים וסדרו את הדברים כך שהם ישקפו אתכם נאמנה ולא יגרמו נזק. בסעיף זה נכלול גם בדיקה מקיפה בכל הרשתות החברתיות בהן אתם משתמשים או השתמשתם בעבר.

8. הגדירו סוכן חכם: השתמשו במערכות הסוכנים החכמים של לוחות הדרושים ברשת לקבלת התראות של משרות רלוונטיות חדשות שעולות.

9. תרגלו ראיונות עבודה: לראיון עבודה צריך להתכונן, זה לא מצב טבעי, התכוננו לשאלות אותן אפשר לצפות בראיון, לשאלות נפוצות רלוונטיות, ותרגלו עם חברים או לבד מול המראה אם אין ברירה, מי שמעוניינים להעמיק וללמוד, פרסמנו מאמר על הכנה לראיונות עבודה.

10. צרו /סדרו תיק עבודות: אם זה רלוונטי למקצוע ולתפקיד שלכם, סדרו את תיק העבודות שלכם אשר מציג את היכולות המקצועיות שלכם בפועל, תהיו מוכנים להגן עליו ולספר על תהליכי העבודה, הקשיים שבדרך, האתגרים עליהם התגברתם ושיתופי הפעולה שיצרתם בתהליכי העבודה ליצירת העבודות.

11. הכשרה, קורסים ולימוד עצמי: כאשר אתם בוחרים את התפקיד הבא, זה שאתם מחפשים כרגע, בדקו את דרישות התפקיד וזהו פערים שאולי יש לכם ביכולות, בהשכלה, במיומנויות. במידת הצורך הרשמו לקורסים או לימודים אחרים כדי לצמצם את הפער ולשפר את הכישורים ולהראות שאתם ״על זה״.

12. ארגון תהליך חיפוש עבודה: זו המלצה על מנת לשמור על סדר ובגלל שיתכן ותהליך חיפוש העבודה יימשך זמן מה, כדאי לייצר רשימה ולעקוב אחר הגשת המועמדויות לעבודה, ראיונות עבודה, שמות מראיינים ותפקידם. זה מעיד על רצינות, משאיר אותך עם האצבע על הדופק ותמיד תוכלו להשתמש במידע זה כדי להיות אישי ומקצועי מול החברה, גם אם עברו כמה שבועות מאז הראיון.

13. היו גמישים, לפחות גמישים במחשבה: בתהליך חיפוש העבודה אנחנו עוברים כל מיני שלבים, לפעמים נפתחות בפנינו הזדמנויות תעסוקה עליהן לא חשבנו בתחילת הדרך. תהיו פתוחים לזה, קשובים לזה, אם תראו הזדמנות תוכלו להחליט איך לפעול בלי לשלול מראש או לפספס הזדמנויות.

14. התנדבות: יש מחפשי עבודה אשר להם מעט ניסיון מקצועי, בדקו אפשרות להתנדב כדי לעשות טוב, כדי לצבור ניסיון, כדי להכיר אנשים מהתחום, כדי להיחשף לטכנולוגיה ושיטות עבודה.

15. כנסים של מעסיקים: השתתפו בירידי תעסוקה וכנסים רלווטיים כדי ליצור קשרים עם מעסיקים ולבדוק הזדמנויות עבודה עליהן אולי לא חשבתם. בכנסים אלו תהיו מוכנים עם מסמכי קורות חיים מודפסים, עם גישה לעותק דיגיטלי של קורות החיים שלכם, תהיו לבושים לראיון עבודה ותהיו מוכנים שישאלו אתכם שאלות.

16. התמדה היא חלק מהמשחק: חיפוש עבודה יכול להיות ארוך ומעייף, הישארו חיוביים, חיוניים, תעשו את מה שצריך בלי להתייאש. אל תכעסו ואל תחנכו את המעסיקים. להם יש את הקשיים שלהם.

17. לבוש מקצועי ומתאים: לכל מפגש עם אנשים רלוונטים, גם כזה שרק יש פוטנציאל, תתלבשו בצורה מכובדת ומקצועית, כמובן שאם זה לראיון עבודה או לאירוע נטוורקינג או כנס מעסיקים או מפגש חברים שיכול לספק הזדמנויות עבודה.

18. תקשורת אישית מכבדת: שלחו אימייל תודה לאחר ראיון עבודה,שלחו מייל תודה לאחר פגישת היכרות, שלחו מייל תודה אחרי העברת קורות חיים. כדי לכבד את המעמד ואת האדם שבצד השני, כדי להביע עניין להמשך ההתקשרות כדי לייצר חבר או חברה חדשים.

19. הישארו מעודכנים מקצועי: תהליך חיפוש עבודה יכול להיות תהליך ממושך, תהיו מעודכנים מקצועית על כל דבר בתחום, כולל חדשות, שינויים, מאמרים, אזכורים בתקשורת. זה ישמש אותך מקצועית ויראה בקיאות בראיונות עבודה ופגישות מקצועיות.

20. עבודה מהבית /עבודה מהמשרד: אם זה אפשרי, וגם אם זה הפוך, תהיו גמישים למקום העבודה, לשעות העבודה. תראו איך אתם יכולים לעמוד בצורך של המעסיק, תמיד תשאלו את עצמכם איך אני יכול להתאים את עצמי לדרישה של המעסיק - יכול להיות שזה יסתדר ויכול להיות שלא - אבל נקודת מבט זו תסייע לכם לראות את המצב באור חיובי ולנסות למצוא פתרון.

21. היו חיוביים וחיוניים: חיוניות ואופטימיות חשובים מאוד, צריך לתחזק את זה, שמרו על גישה חיובית כל תהליך חיפוש העבודה. רואים ומרגישים את זה מיד.

22. בקשו משוב: כאשר אתם מתמודדים עם סירוב או דחייה, בקשו בנימוס ובעדינות משוב וסיבה, לא בכדי להילחם במצב אלא כדי להבין ולשפר את מה שצריך לטובת ראיון העבודה הבא.

זכרו, חיפוש עבודה הוא תהליך ארוך אשר מתנהל במספר חזיתות, הטיפים אשר ריכזנו כאן יכולים לשמש את רוב מחפשי העבודה עם התאמות כל אחד וכל אחת לפי המצב הספציפי. ניסיון מקצועי, תחום ותפקיד, אזור מגורים, מצב משפחתי ועוד עוד ישפיעו לכאו או לכאן עבור כל אחד ואחת.

טיפ אחרון שלא ספרנו, שיכול מאוד מאוד לעזור במצבים בלתי צפויים הוא - עזרו לאחרים. בחלק האחורי של המוח שימו לכם פתק וירטואלי אשר מציין מי בין אלו שאתם מכירים זקוק למשהו, במהלך חיפוש עבודה נתקלים בהמון מידע, אם יש משהו שיכול לעזור לאחרים, שלחו להם - מקסימום תצליחו לעזור למישהו או מישהי בדרך. תעשו מעשה טוב.

בהצלחה!

מאמרים אחרונים בתחום חיפוש עבודה

כניסה לחשבון