6 טיפים למציאת עבודה - "מובטל" דרושים

לוח דרושים שמוצא לך עבודה! מודעות דרושים אמיתיות ועדכניות

search-iconמצא עבודה

6 טיפים למציאת עבודה


בעידן האינטרנט והמידע אפשר למצוא אלפי עצות או טיפים לחיפוש עבודה, יש כל כך הרבה ברשת שלא צריך להשקיע יותר מכמה דקות בגוגל כדי למצוא "מומחה" כזה או אחר.
דבר נוסף שקורה הוא שלעיתים קרובות נמצא טיפים שיסתרו אחד את השני, כל כותב או מומחה מציג את דעתו והטיפים שלו למציאת עבודה ממקום מקצועי שונה ואחר מתייחסים לתחום כזה או אמר.
אז עכשיו, במאמר הזה, ריכזנו טיפים למציאת עבודה שיהיו קצרים, קולעים, ומתאימים לרוב מחפשי העבודה ברוב הזמן, טיפים שנכתבו מתוך הניסיון שלנו בתחום.

ניגש לעניין.


טיפ למציאת עבודה:
דעו איך עובדת מערכת סינון המועמדים וכתבו קו״ח בהתאם

כאשר מגישים מועמדות לעבודה באמצעות תהליך הגשת מועמדות מקוון (דרך האינטרנט), סביר מאוד להניח שקורות החיים ייבדקו תחילה על ידי מערכת ממוחשבת אוטומטית למעקב אחר מועמדים ורק לאחר מכן (בהנחה עברתם את סינון המועמדים האוטומטי) יעברו קורות החיים אל סינון אנושי של מחלקת משאבי אנוש.

הראשונים שבודקים ומסננים את קורות החיים יהיו לרוב אנשי משאבי אנוש או מגייסים בשלבים הראשונים של הקריירה שלהם, בתחילת דרכם, אותם אנשי מקצוע לעיתים לא מכירים לעומק את הניואנסים של התפקיד אליו אתם מגישים מועמדות לכן נכון יהיה לכתוב את קורות החיים ככה שגם מי שלא בקי בניואנסים של התפקיד יוכל להבין את המסר, ולהתאים את ה"הנה מה שאנחנו מחפשים" בהגדרת התפקיד שלהם ל"הנה מה שאני מציע״.

אז מה עושים?
לומדים את תיאור התפקיד וכל מידע זמין שיש על המשרה ועל החברה ובודקים:
1. אם המילים והביטויים בתיאור התפקיד משתקפים בקורות החיים ובמכתב המקדים?
2. האם החוזקות שלך בתחומים אשר בעלי חשיבות לתפקיד זה מוצגים בקורות החיים?
אם לא - תסדרו את זה.


טיפ למציאת עבודה:
אל תגבילו את עצמכם רק לאינטרנט במהלך חיפוש העבודה

כשמחפשים רק דרך הרשת ומגישים מועמדות לתפקידים רק דרך האינטרנט חיפוש העבודה עלול להתארך ולקחת הרבה זמן. מי שרוצה למצוא עבודה מהר לא צריך להסתפק רק בלוחות דרושים באינטרנט לחיפוש עבודה.
תחפשו ותמצאו אנשים אליהם יש לכם קשר כלשהו אשר עובדים בחברה שמעניינת אתכם. תקבעו פגישות עם קולגות או חברים מעבודות קודמות, תחדשו קשרים ישנים, תספרו שאתם מחפשים.
דרך נוספת היא ליזום פניה למגייסים לשאול שאלות לבדוק את השטח ולהיות בתשומת הלב של אותם בעלי מקצוע שיכולים לעזור ולהשפיע על התקדמות חיפוש העבודה שלך.

אז מה עושים?
על ידי שמירה על קשר מקצועי או רענון קשרים מקצועיים אתם מייחדים אתכם מול התחרות על תפקידים מעניינים. מקבלי החלטות מראיינים אנשים רבים אשר מגיעים בהמלצה או בהפניה אישית לפני שהם מתחילים לסנן ולמיין את כל קורות החיים שמגיעים דרך האינטרנט. להיות חלק מאותן הפניות אישיות נותן לך יתרון ענק.


טיפ למציאת עבודה:
זכרו שקורות החיים שלכם (ופרופיל הלינקדאין) הם לא קעקוע

אנחנו נתקלים בהרבה מחפשי עבודה שמחזיקים קורות חיים מצוינים, פרופיל לינקדאין מקצועי וכמעט מושלם, אבל אין להם היענות מצד החברות והמעסיקים.
אם קורות החיים לא מקדמים אתכם ומראים שאתם מתאימים לתפקיד אליו אתם מכוונים, אל תפחדו לשנות את הניסוח, להחליף מונחי מפתח מקצועיים, ולבצע שינויים מרחיקי לכת. קורות החיים הם לא קעקוע, התייחסו אליהם כאל מסמכים חיים ונושמים שגדלים ומתפתחים כשאתם עובדים וגם כשאתם בתקופת חיפוש עבודה ופיתוח השלב הבא בקריירה.

אז מה עושים?
אם אתם מחפשים עבודה בצורה חסויה באמצעות הלינקדאין, זכרו לכבות את עדכון השינויים הציבורי בפרופיל (בתוך הגדרות הפרטיות בחשבון) כשאתם עורכים את פרופיל הלינקדאין, אם הבוס הנוכחי או כמה קולגות שלך מחוברים אליך בלינקדאין, הם עלולים להבין שאתם מחפשים בגלל שינויים תכופים בפרופיל.


טיפ למציאת עבודה:
קבלו את זה שלעולם לא תהיו מומחים לחיפוש עבודה

אל תבינו לא נכון - אתם בהחלט חייבים להראות למעסיקים שאתם שווים את זה, שאתם מתאימים וטובים כעובדים בחברה, ולהראות את זה לאורך כל תהליך הגיוס, משלב הגשת המועמדות דרך ראיונות העבודה ועד למשא ומתן והתחלת העבודה. עם זאת, אנשים רבים רואים את זה כלהיות מומחה בחיפוש עבודה - זה לא זה.

מעטים מתקבלים לעבודה מכיוון שקורות החיים שלהם מושלמים, שהמראה שלהם ושל המסמכים שלהם ללא דופי, רהוטים, נקיים מטעויות, ומושלמים בכל שלב ושלב, אנשים אשר שיננו בעל פה את כל שאלות ראיון העבודה ה"נכונות " או השתמשו בביטויים נפוצים (כלומר קלישאות) בטוחים להפליא בכל קורות החיים שהגישו למעסיק.

כל ה״נכונות״ הזו מעוררת חשד ונראית מבוימת ולא אמיתית, וזו לא הדרך הנכונה, תנו לעצמכם להיות גם חביבים ונחמדים ולא צמודים למה שנחשב נכון. מועמדים ייחודיים ובלתי נשכחים, חביבים ואמיתיים, אלו שמביאים את עצמם בצורה מכובדת, הם כמעט תמיד אלה שמגיעים רחוק.


טיפ למציאת עבודה:
אם אתם לא בלינקדאין, אתם כמעט לא קיימים

בהתחשב בכך שהיום לינקדאין נמצא בשימוש הולך וגובר בתחום הגיוסים, יותר מ-80% מהמגייסים משתמשים בלינקדאין ככלי חיפוש עיקרי בתחומים מגוונים, חובה להיות שם. האנשים המקצועיים בתחומם לא צריכים רק ״להיות״ בלינקדאין, הם צריכים להשתמש בכלים של לינקדאין ולמצות את השימוש בהם עד הסוף.

למי שחושב אחרת רק נגיד, אם כרגע יש מגייס שנכנס ללינקדאין ומחפש מישהו עם הכשרה מקצועית כשלך שנמצא באזור המגורים שלך ועם הניסיון המקצועי שלך, ואתה לא שם? את מי הם הולכים למצוא ועם מי ליצור קשר? שם האדם הזה הוא "לא אתה".

אז מה עושים?
אם אתם מחפשים עבודה בתחומים הטכנולוגיה, ואפילו בתחומים משיקים לטכנולוגיה כמו שירות, תמיכה, בדיקות איכות ועוד - למדו על לינקדאין ופתחו חשבון בהקדם, לאחר מכן הוסיפו קישור אל החשבון שלהם גם בקורות החיים שאתם מגישים לחברות.


טיפ למציאת עבודה:
התודה שלך חשובה, האנושיות והקשר האישי חשוב, ההתנהלות שלכם חשובה מאוד

פעם היה מועמד לתפקיד ניהול ביניים בחברה אשר מייצרת ציוד אריזה, הוא התחרה ראש בראש עם בחור אחר, אחד שהיה לו כישרונות דומים ורצה את העבודה באותה מידה. מי שראיינה את שניהם קיבלה מכתב תודה לאחר הראיון מאחד המועמדים, מכתב תודה אותנטי ואמיתי על הפגישה.

נחשו מי מבין המועמדים קיבל את העבודה? מכתב תודה לא רובוטי וקר עשה את העבודה ונתן לו יתרון על פני המתחרה שלא שלח דבר.

אז מה עושים?
לשלוח מכתבי תודה מקוריים, אמיתיים (לכל מראיין/ת) ברגע שחוזרים מהראיון עצמו. המהירות, האיכות, וההתייחסות ישפיעו.

וטיפ אחרון למציאת עבודה יהיה
לזכור שהמראיין מחפש מי יכול לעשות את התפקיד הכי טוב עבור החברה, העבודה שלך בראיון יהיה להראות את זה.

מאמרים אחרונים בתחום חיפוש עבודה

כניסה לחשבון